Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراز نگرانی ایران از فعالیت های هسته ای عربستان، تماس تلفنی «هنیه» با «عباس» همزمان با امضای توافق سازش، تقلای پامپئو برای افزایش فشارهای ماکرون بر لبنان و حزب‌الله و حمله به یک خودروی سازمان جاسوسی آمریکا در عراق از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به امضای توافق سازش میان اسرائیل، امارات و بحرین در کاخ سفید نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، مقاماتی از بحرین، امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی و آمریکا روز سه شنبه طی مراسمی در کاخ سفید توافقنامه سازش موسوم به «توافقنامه صلح آبراهام» را امضا کردند. هدف از امضای این توافقنامه، عادی سازی روابط دوجانبه میان ابوظبی- تل آویو است.

در این مراسم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه امارات متحده عربی و بحرین- «عبدالله بن زاید آل نهیان» و «عبداللطیف بن راشد الزیانی» - شرکت داشتند.

گفتنی است که ظرف چند هفته گذشته، مقامات واشنگتن در تلاش برای انعقاد توافقنامه عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و دو کشور بحرین و امارات متحده عربی میانجی گری کردند. رژیم صهیونیستی نیز متعهد شد که در ازای برقراری روابط دیپلماتیک، تلاشها در جهت گسترش سلطه خود بر بخشهایی از کرانه باختری اشغالی را به حالت تعلیق درآورد.

ابراز نگرانی ایران از فعالیت های هسته ای عربستان 

محسن بهاروند معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در حاشیه اجلاس شورای حکام با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار، از فعالیت‌های غیرشفاف هسته‌ای عربستان و استنکاف این کشور از پذیرش بازرسان آژانس ابراز نگرانی کرد و همکاری ایران با این سازمان را به دور از تاثیرپذیری طرف‌های ثالث به نفع دو طرف خواند.

تماس تلفنی «هنیه» با «عباس» همزمان با امضای توافق سازش

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه سه‌شنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که هنیه طی حضور در سفارت فلسطین در پایتخت لبنان، با عباس تماس گرفته و بر توسعه و تقویت گام‌هایی که در راستای مقابله با عادی‌سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن و طرح اشغالی الحاق کرانه باختری گرفته شده، تأکید کرده است.

هنیه طی بازدید از سفارت فلسطین در بیروت، با «اشرف دبّور»، سفیر تشکیلات خودگردان در لبنان دیدار و رایزنی داشته و با او در مورد افزایش تلاش‌ها به منظور وحدت صف و گروه‌های فلسطینی و توقف مواضع فلسطینیان تأکید داشته است.

خبرگزاری صفای فلسطین نیز از قول عباس نوشت که او در این تماس تلفنی، بر حمایت و استقبال از تلاش‌هایی که منجر به وحدت فلسطینیان در برابر توطئه‌ها علیه آرمان فلسطین می‌شود، تأکید داشته است.

تقلای پامپئو برای افزایش فشارهای ماکرون بر لبنان و حزب‌الله

همزمان با فشار فرانسه به سیاسیون لبنان برای تشکیل کابینه‌ای همسو با رویکرد کشورهای غربی، این بار «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز سعی کرد به این فشارها بیافزاید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پامپئو روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه رادیویی «فرانس اینتر» مدعی شد تا زمانی که فرانسه موضوع تسلیحات جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان را حل نکند، تلاش‌هایش برای تشکیل کابینه بی‌فایده خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش واشنگتن برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران، ادعا کرد: «ایالات متحده مسئولیت خود را ادامه می‌دهد و مانع ایران از خرید تانک‌های چینی و سامانه‌های پدافندی روسی می‌شود، [تسلیحاتی] که بعداً به حزب‌الله فروخته خواهد شد و تلاش‌های رئیس‌جمهور [امانوئل] ماکرون در لبنان را خنثی می‌کند».

بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا خطاب به ماکرون اظهار داشت: «شما نمی‌توانید به ایران اجازه بدهید که پول، قدرت و تسلیحات بیشتری داشته باشد و همزمان تلاش کنید حزب‌الله را از فجایعی که در لبنان ایجاد کرده، منقطع کنید»

حمله به یک خودروی سازمان جاسوسی آمریکا در عراق

منابع خبری شامگاه سه شنبه از حمله به یک خودروی متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا( سیا) در عراق خبر دادند.

پایگاه خبری صابریون نیوز اعلام کرد: گروه مقاومت سرایا المنتقم خودروی سی آی ای آمریکایی را در نزدیکی پایگاه ویکتوریا با بمب‌های کنار جاده‌ای هدف قرار داد.

هنوز از تلفات احتمالی این حادثه خبری منتشر نشده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیلم خورشید روح الله زم محمد علی نجفی توافق اسرائیل و بحرین حامد بهداد تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین فیلم خورشید روح الله زم محمد علی نجفی توافق اسرائیل و بحرین حامد بهداد رژیم صهیونیستی امضای توافق سازش هسته ای عربستان ابراز نگرانی تماس تلفنی حزب الله سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی

معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه اطمینان داد.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی کمالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که هریس درباره حمایت کامل آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه به هرتزوگ اطمینان داده است.

کاخ سفید ضمن اشاره به ابراز نگرانی هریس از وضعیت انسانی در نوار غزه، گفت: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ در مورد اقدامات لازم برای افزایش جریان کمک به غزه و توزیع ایمن آن گفتگو کردند. هریس تلاش‌های واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس فوری و طولانی مدت در غزه را به عنوان بخشی از توافقنامه آزادی گروگان‌ها تایید کرد».

کاخ سفید همچنین اضافه کرد: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ درباره موارد ناگوار آزار و اذیت یهودیان در آمریکا و درخواست خشونت علیه آنها گفتگو کردند».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض