Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:34:29 GMT

علی‌نژاد: هفته آینده جانشین ایلخان نوری معرفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۸۵۱

علی‌نژاد: هفته آینده جانشین ایلخان نوری معرفی می‌شود

معاون وزیر ورزش و جوانان در مجمع عمومی سالانه فدراسیون تیر و کمان درباره وضعیت رییس فدراسیون غواصی و نجات غریق گفت: وی استعفا داده است و این استعفا مورد قبول وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته و ابتدای هفته آینده جانشین او تعیین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی علی نژاد در جمع خبرنگاران درباره وضعیت رییس فدراسیون غواصی و نجات غریق گفت: ایلخان نوری استعفای خود را به وزارت ورزش وجوانان ارائه کرده و این استعفا مورد قبول واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ابتدای هفته آینده جانشین او معرفی خواهد شد.

او درباره رای دادگاه بین المللی ورزش درباره جودو و این که چه پیش بینی در این خصوص دارد گفت: پیش بینی محاکمه قضایی بسیار دشوار است و آن چیزی که وظیفه فدراسیون جودو بود انجام داد و وزارت ورزش و کمیته المپیک سعی کردند از حقوق جودوی ایران دفاع کنند. من اعتقاد دارم تعلیقی که برای جودوی ایران اتفاق افتاد تعلیق ظالمانه‌ای بود و با مبانی بین المللی مغایرت دارد و شواهد لازم برای تصمیمی که آن‌ها گرفتند وجود ندارد. بدیهی بود بعد از اینکه این اعتراض به فدراسیون جهانی جودو داده شد چون نسبت به این تعلیق توجهی نشد فدراسیون به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد.

وی اضافه کرد: دادگاه عالی ورزش ابتدا در فروردین قرار بود تشکیل شود که به خاطر شرایط کرونا به تعویق افتاد و امروز این اتفاق رخ داد. ما تلاش کردیم در کنار کمیته ملی المپیک هزینه های دادرسی را که بسیار گزاف بود به فدراسیون جودو بپردازیم و حمایت لازم را داشته باشیم. حتی جلسات متعددی برای هماهنگی‌های لازم انجام شد و وکیل خوبی را فدراسیون استخدام کرد. از طرف ما نیز سجادی، داورزنی و زارعیان با این دادگاه حاضر شدند. طرف مقابل با تمام قوا و آن‌طور که لیست را من دیدم رییس فدراسیون جهانی جودو نیز حضور دارد. در نهایت باید دید دادگاه عالی ورزش چه تصمیمی خواهد گرفت. امیدوار هستم نتیجه این دادگاه به نفع جودوی ایران باشد.

علی نژاد در پاسخ به این پرسش که اگر جودوی ایران در این دادگاه شکست بخورد چه اتفاقی برای ورزش ایران رخ خواهد داد، افزود: برای ورزش ایران هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. اگر رای دادگاه به نفع جودوی ایران باشد این تعلیق ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر هم‌چنین درباره حق پخش بازی‌های فوتبال و این که آیا در این باره با صدا و سیما مذاکره انجام شده است یا خیر؟ تصریح کرد: AFC طی نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که به خاطر تحریم های بین المللی امکان پخش رویدادها در ایران وجود ندارد. موضوعی که هست این است که ما دچار تحریم های بین المللی نیستیم. این اشتباه بزرگی بود که گفته شد تحریم های ما یکجانبه از سوی آمریکاست و اساسا AFC یا شرکت لاگاردیه این اجازه را ندارند که تحریم های یکجانبه را بخواهند به  موضوع سازمان صدا و سیمای ایران ارتباط دهند و این در حقیقت تضییع حقوق مخاطبین فوتبال دوست ایران است.

وی ادامه داد: اعتراضات رسمی توسط شخص وزیر به اینفانتینیو و فدراسیون فوتبال به شیخ سلمان و دبیرکل AFC انجام شده است. بسیار کار اشتباهی است که بخواهیم سیاست را در ورزش دخالت دهیم و این مساله با منشور المپیک و قواعد بین المللی ورزش کاملا مغایرت دارد. فدراسیون فوتبال به صورت رسمی دنبال حل این موضوع است.

علی نژاد همچنین در پاسخ به این پرسش که بعضی از تیم های ملی ما هنوز مجوز برگزاری اردوهای خود را از ستاد ملی مبارزه با کرونا دریافت نکرده اند، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: ما یک مجوز کلی از ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت برای برگزاری اردوهای تیم های ملی دریافت کردیم و فدراسیون هایی که پروتکل های بهداشتی خود را آماده و به فدراسیون پزشکی ارائه کرده باشند آن پروتکل در فدراسیون پزشکی و وزارت بهداشت به تصویب برسد امکان برگزاری اردوها را خواهند داشت. بنابراین مشکلی از این نظر وجود ندارد. خود فدراسیون ها باید با توجه به رویدادهایی که پیش رو دارند اقدامات لازم را سریعتر انجام دهند.

او هم‌چنین درباره محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و الهام هاشمی مربی تیم ملی تیراندازی اظهار کرد: تاکید وزارت ورزش و جوانان استفاده از مربیان داخلی است و ما بارها این مساله را عنوان کرده ایم اما اگر شرایط به گونه ای باشد که نیاز به مربیان خارجی داشته باشیم با شرایط خاص الان می توان موضوع را بررسی و تصمیم گیری لازم را انجام دهیم. حرف ما این نیست که هیچ مربی خارجی در ایران نباشد. بلکه این مسئله بستگی به صلاحدید فدراسیون ها دارد. محمد بنا و الهام هاشمی سرمایه های ایران هستند و من مطمئنم فدراسیون کشتی و تیر اندازی قدر این سرمایه ها را می دانند. همانطور که دبیر با توجه به اینکه از قدرت فنی بالایی برخوردار است توانست موضوع را به خوبی اداره کند تا بنا دوباره به کارش ادامه دهد. در مورد الهام هاشمی نیز موضوع را بررسی می کنیم و اگر مشکلی باشد رفع خواهیم کرد.

معاون وزیر ورزش همچنین درباره اعتراضات اهالی بولینگ و بیلیارد به برگشت دوباره اسکندری به فدراسیون گفت: ما نمی توانیم فراتر از قانون کار کنیم. هر اعتراضی باید در چارچوب قانون باشد. فردی که به مدت چهار سال رییس فدراسیون می شود به هر شکل بر اساس قانون مسوولیت را بر عهده می گیرد. اسکندری به دلیل یک قرار دادسرایی شش ماه امکان حضورش در فدراسیون وجود نداشت. وقتی این زمان به پایان رسید به سر کار خود برگشت. وی پرونده ای در دادسرا دارد که در حال بررسی است و هنوز به دادگاه ارسال نشده تا زمانی که محکومیت قضایی نداشته باشد قابلیت اعتراض توسط وزارت ورزش وجود ندارد. هر زمان دستگاه قضایی تصمیم بگیرد بر آن اساس عمل خواهد شد. من این اعتراض را بر پایه و اساس درستی نمی بینم.

وی در پایان همچنین درباره مجمع عمومی سالانه فدراسیون تیر و کمان افزود: مجمع تیر و کمان از انضباط مالی و اداری خوبی برخوردار است و در طی دو سالی که شعبانی بهار مدیریت فدراسیون را بر عهده گرفته است علی رغم افزایش هزینه ها توانسته هزینه ها را مدیریت کند. به گونه ای که در حال حاضر این فدراسیون بدهی جاری ندارد و اگر در گذشته بدهی هایی این فدراسیون داشت آنها نیز پرداخت شده و مابقی هم در حال پرداخت است. در حوزه فنی و عملکردی نیز یک سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کرده و این فرصت را دارد که در خرداد ۱۴۰۰ در بخش تیمی نیز سهمیه بگیرد. تیر و کمان در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچوآن موفق به کسب مدال طلا شد و این توقع و انتظار از مجمع تیر و کمان در حوزه مدال آوری وجود دارد. من فکر می کنم با برنامه ریزی خوبی که در فدراسیون صورت گرفته ما روزهای خوبی در این رشته خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهدي علي نژاد رییس فدراسیون وزارت ورزش جودوی ایران وجود ندارد بین المللی تیر و کمان علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشور و جامعه ورزش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 در این مراسم، بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف، انتخاب و معرفی شدند.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمان ایران اظهار کرد: برگزاری این نشست خوب هم گام مثبت دیگری بود که با یک کار مشترک میسر شد. این جشنواره‌ها باعث می‌شود از ظرفیت‌های ورزش قهرمانی به خوبی استفاده شود. در سال ۱۴۰۲ در ورزش قهرمانی در ۷۰ رشته بیش از ۹۰۰ مدال کسب کردیم که سرود ملی ایران را طنین‌انداز کرد.

وی افزود: مجموعه ورزش در کل کشور در حرکتی هماهنگ این افتخارات را کسب کرد و اقدامات تحولی را در دستور کار داشت. تلاش ما این است که تا پایان دولت مسائل را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم. در تحول زیرساخت‌های ورزشی موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رییس جمهوری برگزار کنیم که سال‌ها برگزار نشده بود. پروژه‌های بسیاری شناسایی شد و قرار بر این بود هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود. بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار در سال جاری پیش‌بینی شده است و با قدرت کار را ادامه خواهیم داد.

هاشمی افزود: بحث بازسازی مجموعه ورزشی آزادی و سالن‌های تحت پوشش هم مطرح بود و موفق شدیم برای آن تامین منابع بکنیم. احداث مجموعه بزرگ در پایتخت که قول رییس جمهوری بود در دستور کار است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود مجموعه‌ای در خور نام ایران احداث خواهیم کرد. طرح آمایش سرزمینی هم در دستور کار بود تا عدالت ورزشی حاکم شود.

وی گفت: تمام مطالبات قبلی را پرداخت کردیم و سال ۱۴۰۳ و در دو هفته آینده با حضور رییس جمهوری پاداش‌های جدید هم اهدا خواهد شد. موضوع سرباز قهرمان هم مورد تاکید است. مجلس تمام مراحل را طی کرده و به زودی تصویب و گلایه قهرمانان برطرف خواهد شد.

وزیر ورزش ادامه داد: اصلاح ساختار اساسنامه صندوق قهرمانان هم کار خوبی بود که انجام شد. بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بود که به صورت تخصصی مورد استفاده قرار گیرد. حق پخش تلویزیونی هم با همکاری صدا و سیما در دستور کار است. انصاف مالی در رشته‌های حرفه‌ای نیز مورد تاکید ما بوده که در حال انجام است. واگذاری دو باشگاه بزرگ تهران هم کمک می‌کند تا از روزمرگی خارج شویم. علاوه بر این، کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار است که بعد از ۲۰ سال شاهد آن خواهیم بود.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • جانشین کلوپ در لیورپول معرفی شد
  • معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس
  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران