Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی آقامیرسلیم، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز صحن علنی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی نفت و گاز نیست، بلکه سرمایه اصلی مردم شریف هستند، گفت: اگر سرمایه اصلی ما مردم هستند، اهمیت معلمان و آموزگاران که نسل آینده خود را به آنها سپرده‌ایم، اهمیت مقابله با توطئه‌های خانمان برانداز در قالب‌هایی چون سند ۲۰۳۰ و فعالیت‌های مخرب روشن می‌شود که با سوء استفاده از فضای مجازی رخ می‌دهد؛ البته در این مورد رئیس شورای عالی فضای مجازی باید پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگر اعتماد مردم به نمایندگان برقرار، حفظ و تقویت شود و از پشتیبانی آنها بهره‌مند باشیم، از پس مشکلات ایجاد شده برای کشور  عبور می‌کنیم، اما یکی از نشانه‌های مهم اعتماد مردم، مشارکتشان در انتخابات است؛ متأسفانه عملکرد مجلس دهم و دولت در ۷ سال گذشته که از بدقولی و عدم وفای به عهد صدمه بزرگی به اعتماد و کشور زده، سطح مشارکت عمومی را به نازل ترین حد خود رسانده است.

میرسلیم بیان کرد: امروز با لطف خدا و نزولات پربرکت آسمانی در بهار نعمت‌های الهی فراوان نصیب شده است که اگر به برداشت درست، توزیع مناسب و مصرف بهینه توجه کنیم و جلوی اتلاف و اسراف را بگیریم، تقریباً در مورد کالاهای اساسی به خودکفایی نزدیک می‌شویم و بیمی از شرارت آمریکا و سرسپردگانش نخواهیم داشت.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اظهار کرد: ما باید این دولت را در سال آخر فعالیتش که تقریباً به موازات سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی کارش را آغاز کرد، ولی در عمل به نتایج مطلوب و افزایش تاب آوری نرسید، وادار کنیم تا جلوی خسارت به جمهوری اسلامی و فشار آوردن به هموطنان عزیزمان را بگیرد. از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست می‌کنم نتیجه نظارت و ارزیابی خود را درباره اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.

او تأکید کرد: ورود به فرآیندهایی مانند استیضاح و اثبات بی کفایتی بیش از سه ماه وقت ارزشمند مجلس را درگیر حواشی می‌کند و از کارهای اصلی باز می‌دارد. ضمناً این اتفاق آب به آسیاب دشمن ریختن است، البته این موضوع هم نمی‌تواند عملکرد رئیس مجلس را در معطل گذاردن سؤال نمایندگان از رئیس جمهوری توجیه کند، زیرا بیش از یک ماه پاسخ کمیسیون اصل ۹۰ را در این باره ندادن، جرم است.

میرسلیم تصریح کرد: امروزه بی‌رحمانه‌ترین مالیات غیر مستقیم بر مردم تحمیل شده است که سنگین‌ترین فشار را به ویژه بر ۳ دهک اول یعنی گروه های کمتر برخوردار وارد می‌کند. این مالیات ظالمانه ناشی از سقوط ارزش پول ملی است که فقط در سه سال گذشته، یک دهم شده، کمر محرومان را شکسته و آنها را به فلاکت کشانده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: دولت برای جبران کسری بودجه مزمن، روش‌های ناشایستی را که برای مردم از همه مصیبت بارتر است، انتخاب کرده؛ آن روش‌ها افزایش نقدینگی با خلق پول بدون پشتوانه از جمله چاپ اسکناس است. با پوزش فراوان از محضر مقام معظم رهبری استدعا بلکه التماس می‌کنم دیگر به درخواست‌های دولت برای استفاده از صندوق ذخیره ارزی جواب مثبت ندهند؛ زیرا منجر به افزایش نقدینگی و تورم و گرانی خواهد شد و به علاوه، عملاً نظارت چندانی هم بر نحوه خرج کردنش وجود ندارد؛ چنانچه، سرنوشت یک میلیارد یورویی که برای مقابله با کرونا از صندوق گرفته شد در ابهام است.

او با بیان اینکه دولت اصلا نمی‌خواهد به خود زحمت جلوگیری جلوی ریخت و پاش در بودجه را بگیرد، گفت: از نظر کسب درآمد هم دولت آمادگی اصلاح پایه‌های مالیاتی را ندارد. وضع مالیات منصفانه در این زمینه و حذف نشر مالیاتی می‌تواند درآمد دولت را افزایش دهد تا با استفاده از مجموع این اقدام‌ها نیازی به خلق پول بدون پشتوانه برای جبران کسری بودجه نباشد.

میرسلیم بیان کرد: برای همیشه باید فراموش شود که بانک مرکزی قلک دولت است. این بانک طبق حکم قانون در درجه اول حافظه ارزش پول ملی است؛ همین جا از نمایندگان محترم درخواست می‌کنم آمادگی خود را برای تحقیق و تفحص از اقدام‌های چند سال اخیر شورای به اصطلاح اقتصادی سران قوا اعلام کنند تا ببینیم غیر از عملکرد نسنجیده در مورد قیمت سوخت، که  شعله‌اش با هزینه کردن از رهبری خاموش شد، همچنین چاپ اسکناس برای جبران کسری بودجه چه دسته گلی به آب داده است؟

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس یادآور شد: سند قرائت شده در بهار امسال مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که مبلغ کل قاچاق در سال ۹۷ در حدود ۲۵ میلیارد دلار است و از طرف دیگر مبالغی که بانک مرکزی به صورت ارز با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۷ در اختیار مدعیان واردات کالای اساسی گذاشته و به واردات منتهی نشده، در همان حدود یاد شده است.

او افزود: این سوال به ذهن متبادر می‌شود که آیا منشاء آن قاچاق به عنوان نابودکننده اشتغال مولد و تولید داخلی، همان ارز به باد رفته است؟ جناب آقای روحانی و معاون اولش جناب آقای جهانگیری، همچنین رئیس کل وقت بانک مرکزی آقای سیف باید پاسخ دهند که سرنوشت آن ۲۰ میلیارد یورو و ۶۰ تن طلا که از خزانه ملت خارج شد به کجا رسید؟ این افتضاح در دوران مدیریت آنها رخ داده است و در هر حال باید پاسخگو باشند چه بر سر بیت المال آمده است؟ فاجعه ای که به نرخ امروز بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان را بر باد داد.

میرسلیم گفت: عده‌ای گمان می‌کنند وقتی در جایگاه ریاست قرار گرفتند، هاله ای از تقدس آنها را فرا می‌گیرد و در مصونیت واقع می شوند. این اشتباه است؛ هر چه مسئولیت بیشتر باشد، پاسخگویی باید دقیق‌تر و کامل‌تر باشد. از همین جا به جمع کسانی که قصد نامزدی ریاست جمهوری را در سر می پرورانند، هشدار می‌دهم، بدانند مجلس انقلابی اجازه نخواهد داد آنها از امکانات دولتی و عمومی به ویژه صدا و سیما برای تبلیغاتشان با ترفند‌های مختلف مانند گذشته استفاده کنند، سپس اگر به آرزویشان رسیدند با غرور وارد و به نخوت خارج شوند. البته ما نمایندگان اگر بخواهیم کار نظارتی خود را به خوبی انجام دهیم و در قانونگذاری اختیارهای واگذاری به شورای هماهنگی سران قوا را به مرجع قانونی یعنی مجلس بازگردانیم، باید روش خود را متناسب با اقتضای مجلس انقلابی اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم بانک مرکزی مجمع تشخیص مصلحت نظام مقام معظم رهبری سران قوا صندوق توسعه ملی نطق میان دستور اسلامشهر و پردیس نماینده تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت به هیچ وجه به موضوع ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی‌های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح‌ها و لوایح بگذارند. آن‌ها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت‌تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می‌توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی‌کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره‌های قبل دولت‌ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کار‌های اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند