Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@18:37:57 GMT

دارو گران می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۹۶۹۰

دارو گران می‌شود؟

رویداد۲۴ سید حسام‌الدین شریف‌نیا عضو هیئت‌مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: صنعت داروسازی کشور ما را نجات داده است حال آنکه ضعف این صنعت در بسیاری کشورها موجب از دست رفتن منافع ملی شده است.

وی مشکلات دسترسی به دارو در حوزه امنیت را چالش‌زا خواند و افزود: کشوری مانند ونزوئلا دچار چنین چالشی است ولی ایران این مشکل را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف‌نیا صنعت داروسازی کشور را با کمترین میزان نارضایتی مخاطبان موفق دانست و توضیح داد: دائمی‌ترین چالش صنعت داروسازی کشور قیمت‌گذاری دارو است که ناشی از دو عامل قیمت ارز و نرخ‌گذاری‌های آیین‌نامه‌ای توسط وزارت بهداشت است.

به گفته عضو هیئت‌مدیره انجمن داروسازان تهران، دولت زمانی تصمیم گرفت نرخ ارز تخصیصی به دارو را ۴,۲۰۰ تومان اعلام کند که از آن تاریخ تا امروز، صنعت داروسازی با چالش بزرگی مواجه شده و هرروز آیین‌نامه و دستورالعمل جدیدی صادر می‌شود که صادرات را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چرا قیمت فروش دارو در داروخانه با قیمت روی جلد متفاوت است؟

وی قیمت داروی تولیدی کشور را همچنان براساس نرخ دولتی دانست که مشخص نیست با ادامه این روند، تاب‌آوری صنعت دارو چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

شریف‌نیا گفت: دولت می‌توانست بودجه تعیین‌شده را برای پوشش تفاوت نرخ ارز در اختیار بیمه‌ها قرار دهد تا مردم کمتر دچار مشکل هزینه‌ای شوند، ولی امروز که با بی‌پولی مواجه شدیم گمانه‌هایی درباره حذف ارز دارو به گوش می‌رسد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن داروسازان تهران افزود: از این به بعد چالش بزرگ‌تری برای صنعت داروسازی پدید می‌آید، خاصه آنکه این صنعت طی سال‌های اخیر به شدت دچار ضرر و زیان شده است.

منبع: مهر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت دارو داروسازی صنعت داروسازی صنعت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو

دریافت 529 KB

به گزارش همشهری آنلاین، پهپاد آمریکایی MQ-۹ ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-۹ در آسمان صعده در شمال این کشور را ببینید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 847364 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه دفاع - ارتش‌های جهان یمن

دیگر خبرها

  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران