Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربیان ایرانی از حضور آرسن ونگر در وبینار آموزشی مربیان استفاده کردند و از او سوالات مختلفی پرسیدند. اگر دوست دارید بدانید امیر قلعه نویی، حمید استیلی، جواد نکونام و سایر مربیان ایرانی از ونگر چه پرسیده اند و مرد فرانسوی به آن ها چه گفته، حتما این مطلب را بخوانید

وبینار دانش افزایی مربیان، امروز (چهارشنبه 26 شهریور) با حضور مربیان ایرانی و آرسن ونگر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وبینار مربیانی نظیر امیر قلعه نویی، جواد نکونام، دراگان اسکوچیچ و ... حضور داشتند.

به گزارش طرفداری و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر قلعه نویی ابتدا از مسئولین فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری این وبینار با حضور آرسن ونگر قدردانی کرده و از مربی صاحب نام فرانسوی پرسید:

شما 22 سال در باشگاه آرسنال فعالیت و تلاش کردید همچنین روش ویژه خودتان را در پیش گرفتید که بازیکن سازی و پرورش استعدادهای جوان بود. البته در بعضی مقاطع به موفقیت ها و افتخاراتی هم دست یافتید اما با این وجود انتقاداتی نسبت به عملکرد شما در این دوران وجود داشت. اگر به گذشته بازگردید باز هم از این روش استفاده می کنید؟

آرسن ونگر در پاسخ به پرسش قلعه نویی گفت:

هر مربی با توجه به باورها، دانش و تحصیلات همچنین فلسفه کاری که دارد روش مورد نظرش را انتخاب می کند و من هم بر اساس ایده آل ها و روش کاری خودم فعالیت کردم که از این سبک کار پشیمان نیستم. به اعتقاد من شما باید به اصول خودتان در کار پایبند باشید و به بعضی موضوعات یا حتی انتقاداتی که می شود توجه نشان ندهید. من اگر به گذشته بازگردم باز هم این فلسفه و روش را انتخاب خواهم کرد و از انتخاب آن پشیمان نیستم.

جواد نکونام از آرسن ونگر پرسید:

سوال من در خصوص نحوه تعالم با ستاره ها یا بازیکنان بزرگ و تاثیرگذار در تیم هاست که بعضی مواقع در قالب نظم تیمی شما قرار نمی گیرند. همچنین ممکن است به همین دلیل در برخی مواقع مشکلاتی برای شما ایجاد کنند، از نظر شما با این گونه بازیکنان خصوصا در چنین شرایطی چطور باید تعامل ایجاد کرد؟

آرسن ونگر در پاسخ به سوال جواد نکونام گفت:

شما با نفراتى مواجه هستيد كه به تيمتان كمك مى كنند و مهره هايى هستند كه قدرت بیشتری به تیم می دهند و لازم است از وجود آنها استفاده شود. با اين وجود قانون شماره يك احترام گذاشتن به نظم تيم است چرا که اگر تيم وجود نداشته باشد اين ستاره ها هم وجود ندارند. بر اين اساس لازم است كه آنها به قوانين تيم احترام بگذارند و در چارچوب اين ساختار از آنها استفاده شود. در واقع باید قوانین و خواسته های خودتان را برای این بازیکنان مطرح کنید و با تعامل از وجود آنها در ترکیب تیمتان همچنین در چارچوب نظم تیمی استفاده کنید.

دراگان اسکوچیچ، در وبینار دانش افزایی مربیگری با حضور آرسن ونگر ضمن خیر مقدم به وی عنوان کرد:

از برگزاری این مراسم بسیار خوشحالم. می خواهم نظر شما را درباره بهره مندی از تكنولوژى جی پی اس برای تیم ها در تمرین بدانم.

آرسن ونگر در این باره گفت:

این یک واقعیت روشن است که اعداد و ارقام به ما كمك مى كند. این موضوع را نمی توان انکار کرد. طبعا تلاش می شود با استفاده از اطلاعات بتوانيم تصميمات درستى بگيريم. من به اطلاعات و آمار دقيق اعتقاد زيادى دارم چرا كه مى تواند بسيار اثرگذار باشد. در تجارب مربیگری هم از این موضوع استفاده کرده ام.

پس از این، اسکوچیچ پرسید:

در بحث تعادل میان تکنیک و تاکتیک چه توصیه ای دارید؟

ونگر گفت:

بازیکن حتما بايد تابع تصميمات مربى باشد و هيچ بهانه اى از سمت بازیکن قابل قبول نیست. لازم است تعادل لازم بين تاكتيك و تكنيك در فوتبال ايجاد شود. این موضوع با برگزاری تمرینات و بهره مندی از رویه های مناسب و تداوم آن عملیاتی می شود.

حمید استیلی در این وبینار ضمن تشکر از مربی صاحب نام فرانسوی گفت:

ایران یکی از کشورهای مستعد فوتبال آسیاست و ما در کشور استعدادهای بالقوه زیادی داریم اما سوال من این است که چگونه باید مسیر انتقال این استعدادها به سطح قهرمانی را دنبال کنیم تا از ظرفیت موجود در فوتبال کشور به خوبی استفاده کنیم؟

سرمربی اسبق باشگاه آرسنال فرانسه در پاسخ به سوال استیلی گفت:

شما باید به دنبال يافتن بازيكنان مستعد و توانمند همچنين سختكوش باشید، سختكوش از اين نظر كه بازیکن مقابل مشكلات زندگى مقاومت كند و با انگيزه همچنين استمرار كافى به کار خودش ادامه بدهد، اين شاخصه اى است كه موجب مى شود بازيكن مستعد به موفقيت نهايى برسد، در واقع لازم است كه بازيكن برابر سختى ها و موانع تسليم نشود و به كار خودش ادامه بدهد.

همچنین حسين عبدى سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان نیز سوالى در خصوص ريكاورى و تمرينات تيم ها در فاصله كوتاه بين دو بازى مطرح كرد و ونگر در پاسخ گفت:

وقتى در يك هفته سه بازى داريم دادن استراحت كافى اهميت زيادى دارد كه بازيكنان دچار خستگى نشوند خصوصا خستگى ذهنى كه مى تواند بسيار مهم باشد. تنظیم یک برنامه مهم برای استراحت و تمرین مناسب تیم در فاصله بین دو یا چند مسابقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

بیشتر بخوانید:

آرسن ونگر: ايران كشوری بزرگ با استعدادهاى زياد است 

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مربیان ایرانی آرسن ونگر جواد نکونام قلعه نویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام موسی پولادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: شهید مطهری در دوران زندگی خود برای اسلام خدمات ارزنده‌ای ارائه، و با جریان‌ها و اندیشه‌های انحرافی مبارزه کرد.

بیشتر بخوانید:  خدمات رسانی گروه‌های جهادی شهر شمیل به مناطق محروم

از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • آرسن ونگر: هر تیمی می تواند به دورتموند گل بزند، چه برسد به پاری سن ژرمن!
  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • آرتتا و موفقیتی که ونگر حسرتش را داشت!‏
  • بالاتر از آرسن ونگر؛ دستیابی میکل آرتتا به دو رکورد ویژه در دربی شمال لندن
  • واکنش سرمربی تیم ملی به قهرمانی فوتسال
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست