Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@10:45:24 GMT

کشته شدن ۹ نظامی در حمله طالبان در شمال افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۰۹۳۲

کشته شدن ۹ نظامی در حمله طالبان در شمال افغانستان

در حالیکه مذاکرات بین‌الافغانی برای پایان دادن به جنگ افغانستان جریان دارد مقامات محلی در شمال این کشور اعلام کردند که در حمله طالبان به ولایت «قندوز» ۹ نظامی افغان کشته شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نصرالدین سعدی» فرماندار شهرستان «دشت ارچی» ولایت «قندوز» اعلام کرد که در نتیجه حمله طالبان به نیروهای امنیتی در این شهرستان 9 نفر از نظامیان افغان کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان درباره این حمله اظهانظری نکرده است اما پیش از این نیز مقامات امنیتی و محلی افغان از تشدید حملات طالبان با هدف تقویت موضع این گروه بر سر میز مذاکرات گفته بودند.

درگیری‌ها همزمان با جریان مذاکرات در حالی ادامه دارد که شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌ای از طرف‌های درگیر جنگ خواست تا برای ایجاد اعتماد خشونت‌ها را بطور چشمگیری کاهش داده و با نیت خوب و با هدف تامین آتش‌بس دائمی و رسیدن به یک راه حل سیاسی به مذاکرات ادامه بدهند.

از سوی دیگر نیز «میررحمان رحمانی» رئیس پارلمان افغانستان خواستار آتش‌بس فوری در این کشور شد و «معصوم استانکزی» رئیس تیم مذاکره کننده دولت با طالبان تاکید می‌کند که آتش‌بس باید اولویت مذاکرات باشد.

دولت افغانستان: حملات طالبان همزمان با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی ادامه داردنماینده ناتو: طالبان تعهدش را برای حل سیاسی بحران افغانستان نشان دهدگام‌به‌گام با مذاکرات بین‌الافغانی در قطر/ طالبان به‌دنبال حاکمیت نظام اسلامی در افغانستان

طالبان اما تاکید می‌کند که نه برای تصاحب قدرت بلکه با هدف برقراری نظام اسلامی می‌جنگد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات