Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از صداوسیمای مرکز یزد، عماد تشکری در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری بهاباد، با اشاره به وضعیت مشاغل آسیب‌دیده از کرونا اظهار داشت: تا پایان خردادماه، هفت هزار و ۳۰۸ طرح از مشاغل آسیب‌دیده کرونا در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که ۳ هزار و ۷۱۰ طرح، تسهیلات خود را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشاغل شهرستان بهاباد عمدتاً کشاورزی و دامپروری است، لذا درخواست زیادی از این شهرستان در سامانه ثبت نشده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، در مورد تسهیلات پرداختی حوزه اشتغال روستایی و عشایری اظهار کرد: بخش کشاورزی که شامل کشت زعفران، گیاهان دارویی، دامپروری و.. می‌شود در شهرستان بهاباد ۹۸ درصد از تسهیلات دریافتی را به خود اختصاص داده و ۲ درصد دیگر مربوط به بخش‌های صنعت و خدمات است.

تشکری با اشاره به عدم تعهد اشتغالزایی برخی از طرح‌هایی که تسهیلات دریافت کردند، افزود: حدود ۲۷ طرح در شهرستان که مبلغ ۵۰ میلیون تومان به بالا تسهیلات دریافت نموده اند، به تعهد ایجاد اشتغال خود عمل نکردند که این امر موجب حساسیت نهاد‌های نظارتی استان شده است که امیدواریم کمیته‌های نظارت با کمک فرماندار این مشکل را رفع کنند.

وی در ادامه به امضای تفاهم‌نامه میان اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه افراد جویای کار و متقاضیان وام‌های مشاغل خانگی به جای دریافت تسهیلات، از سوی جهاد دانشگاهی یزد آموزش داده می‌شوند و پس از توانمندسازی، به بازار کار متصل خواهند شدو متقاضیان برای ثبت نام تا ۶ مهر فرصت دارند به سایت inhb.ir مراجعه کنند.

این مقام مسئول استان در مورد نحوه تخصیص اعتبارات اشتغال‌زا گفت: ۲۰ درصد از اعتبارات به بخش تعاون اختصاص داده شده و در بقیه موارد سعی داریم طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های کمتر توسعه یافته را در اولویت قراردهیم.

همچنین کلنگ شرکت تعاونی دامداری و دامپروری بهاباد با حضور سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به زمین زده شد.

تشکری در این مراسم گفت: خوشبختانه مسئولان و مردم شهرستان بهاباد توجه ویژه‌ای به بحث تعاون داشته و با وجود اینکه اکثر مشاغل بهاباد دامپروری و کشاورزی است، این منطقه ۵۹ تعاونی فعال دارد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد  افزود: تعاون سرمایه‌های خرد افراد را تبدیل به سرمایه‌ای کلان کرده و در نهایت موجب راه اندازی مشاغل در زمینه‌های مختلف می‌شود و به تبع آن باعث ایجاد شغل به ویژه برای جوانان می‌شود.

وی در خصوص طرح تعاونی دامپروری روستای احمدآباد گفت: این طرح به وسعت ۳۳ هکتار با ظرفیت ایجاد ۲۱۵ واحد پرواربندی است که از امروز کار ساخت آن آغاز و امیدواریم، همزمان با هفته دولت سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسد.

تشکری، ایجاد ۲۱۵ فرصت شغلی را از مزایای این شرکت عنوان کرد و افزود: تاکنون نام ۱۴۰ نفر به عنوان عضو این شرکت تعاونی ثبت شده و مبلغی در حدود سی میلیارد ریال از اعضا جمع آوری شده است.

عملیات احداث شرکت تعاونی دامداری و دامپروری احمدآباد در زمینه پرورش دام سبک با ظرفیت ۴۶ هزار و ۲۰۰ پرواربندی از شهریور ماه سال جاری آغاز شد.

شهرستان بهاباد ۵۹ تعاونی فعال با بیش از ۱۴۰۰ عضو دارد و از این تعداد ۴۷۰ نفر بانوان هستند که نشان از توجه آن‌ها به بخش تعاون دارد و این تعاونی‌ها برای ۵۵۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده اند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد توسعه اشتغال اشتغالزایی شهرستان بهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد