Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:04:00 GMT

روایت کوشکی از تنها برگ برنده برای کشیدن ترمز آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۱۷۰۷

روایت کوشکی از تنها برگ برنده برای کشیدن ترمز آمریکا

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مجلس باید به سرعت مصوبه‌ای را تصویب کند که اگر مکانیسم ماشه فعال شود، ایران نه‌تنها از برجام خارج خواهد شد، بلکه در تعهدات خود در NPT هم تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، محمّدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به تهدیدات آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه، گفت: مکانیسم ماشه یکی از مشکلاتی بود که مخالفین برجام از ابتدا مفصل درباره آن صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها قبل از بسته‌شدن برجام و بعد از آن این هشدار را دادیم که اصلاً مکانیسم ماشه توسط غربی‌ها تعبیه و در قطعنامه ۲۲۳۱ هم محکم شده که برجام اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اولیانوف: واشنگتن با خروج از برجام جایگاهی ندارد

وی ادامه داد: غربی‌ها آمدند توان هسته‌ای را به دست خودمان صفر کردند و شش قطعنامه تحریمی شورای امنیت را موقتاً تعلیق کردند تا بعد که توان هسته‌ای ما نابود شد، با مکانیسم ماشه آن قطعنامه‌ها را دوباره برگردانند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه وقتی توان هسته‌ای ما به دست خودمان نابود شد، نوبت به مکانیسم ماشه رسید، اظهار داشت: مکانیسم ماشه شمشیری بود که آمریکایی‌ها بالای سر ما قرار داده بودند تا یا برجام دو و سه را هم بپذیریم یا مکانیسم ماشه را فعال کنند.

با کشیده شدن ماشه، ما به سال ۹۲ برمی‌گردیم اما بدون توان هسته‌ای

کوشکی ادامه داد: اگر مکانیسم ماشه عملیاتی بشود، عملاً ‌تمام تبلیغاتی که درباره فواید برجام انجام می‌شد ازجمله لغو بِالمَرّه تحریم‌ها و خروج از فصل هفت، همه‌ به باد فنا می‌رود.

بیشتر بخوانید: ناکامی فشار حداکثری آمریکا در برابر قدرت موشکی ایران

وی با بیان اینکه با کشیده شدن ماشه، ما به سال ۹۲ برمی‌گردیم اما بدون توان هسته‌ای، گفت: این شکست فقط شکست حامیان برجام نیست، بلکه خسارت محضی است برای جموری اسلامی. پس نباید اجازه این کار را به طرف آمریکایی بدهیم، آن هم نه برای اینکه چون برجام مقدس است، بلکه برای اینکه خسارت سنگینی برای ما به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: قصد ترامپ از توافق فوری با ایران چیست؟

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مجلس باید به سرعت مصوبه‌ای را تصویب کند که اگر آمریکایی‌ها مکانیسم ماشه را فعال کنند و شورای امنیت هم آن را تصویب کند، ایران نه‌تنها از برجام خارج خواهد شد، بلکه در تعهدات خود در NPT هم تجدید نظر خواهد کرد.

اگر مکانیسم ماشه اجرا شود و ما در برجام وNPT حضور بمانیم، با دست خودمان، خودمان را دفن کرده‌ایم

کوشکی افزود: برای اینکه مکانیسم ماشه اجرا نشود، این ارزش وجود دارد که ما به صراحت اعلام کنیم حتی از NPT هم خارج می‌شویم، چرا که در غیر اینصورت دوباره به سال ۹۲ برگردیم و این یعنی خسارت در خسارت.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: تهدید به خروج از برجام و NPT تنها برگ‌هایی است که در دست ما قرار دارد تا با آن‌ها ترمز آمریکا را بکشیم. اگر مکانیسم ماشه اجرا شود و ما در برجام وNPT حضور داشته باشیم، با دست خودمان، خودمان را دفن کرده‌ایم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین شورای امنیت برجام ایران محمد صادق کوشکی هیات علمی دانشگاه تهران مجلس آمریکا فشار حداکثری مشرق اگر مکانیسم ماشه توان هسته ای دست خودمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/روایت استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا از لحظات دستگیری‌اش به دست پلیس نیویورک

استاد دانشگاه کمبیای آمریکا از لحظات بازداشتش توسط پلیس آمریکا گفت.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/روایت استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا از لحظات دستگیری‌اش به دست پلیس نیویورک
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • حماس: منتظر پاسخ اشغالگران هستیم/ دستانمان روی ماشه است
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی
  • کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا