Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سلام‌وطندار، این عضو ارشد گروه طالبان گفته است: «حالا نوبت طالبان است. رژیم افغانستان را برای سه تا پنج سال به طالبان واگذار کنید. طالبان با جامعۀ جهانی به ویژه آمریکا همکاری می‌کنند. ما ثابت می‌سازیم، همان‌طوری که یک دشمن سرسخت بوده‌ایم، در آینده یک همکار استوار و قابل اعتماد خواهیم بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس استانکزی، معاون رئیس هیئت گفت‌وگوکننده طالبان در مصاحبۀ جداگانه با سی‌بی‌اس تأکید کرده است که «جامعۀ جهانی نباید عصبانی باشد.»

او گفته است: «در ازای برخورد با طالبان به عنوان یک نهاد سیاسی مشروع در افغانستان، ما این بار خوب ظاهر شده و در برابر قوانین بین‌المللی بیش‌تر مسؤول خواهیم بود».

عضو ارشد هیئت گفت‌وگوکننده طالبان که نخواسته نامی از او برده شود، گفته که رژیم پیشین طالبان – که در سال ۲۰۰۱ با حمله بر افغانستان سرنگون شد – بی‌تجربه بود و به همین دلیل از سوی کشورهای جهان پذیرفته نشد و این امر سبب فاصله جامعه جهانی از این گروه شد.

یک عضو دیگر طالبان نیز گفته که به این گروه در نظام باید سهم مفید داده شود. او خواستار پنج وزارت کلیدی در حکومت آینده برای این گروه شده و افزوده که جنگ‌جویان طالبان در قالب نیروهای امنیت ملی افغانستان ادغام شوند و همه این‌ها باید زیر چتر یک دولت اسلامی باشد.

او در این مصاحبه گفته است که این گروه حالا مخالف کار زنان در حکومت نیست و به گروه‌ها و اقلیت‌های مذهبی نیز در حکومت نقش خواهد داد.

طالبان همواره تأکید کرده‌اند که این گروه زنان را به‌ عنوان نخست‌وزیر و عضو دادگاه عالی نمی‌پذیرند. با شروع گفت‌وگوهای صلح، زنان افغانستانی پیوسته اعتراض کرده‌اند که مبادا دست‌آوردهای آنان در این مذاکرات به هدر برود.

عضو گفت‌وگو کننده طالبان به شبکه سی‌بی‌اس گفته است: «طالبان در افغانستان یک واقعیت‌اند. تنها طالبان می‌‎توانند این جنگ را پایان داده و ثبات را به افغانستان برگردانند. طالبان از جنگ خسته شده‌اند اما فداکاری‌های ۲۰ سال گذشته را هدر نخواهند داد.

یک عضو تیم مذاکره کننده طالبان با رد احتمال ایجاد دولت ائتلافی این گروه با دولت «اشرف غنی» گفته است که دولت کابل مانند یک کشتی در حال غرق است و در صورت پیوستن این گروه به دولت، طالبان نیز غرق خواهد شد.

این عضو هیئت گفت‌وگوکننده طالبان در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفته که ایجاد یک حکومت ائتلافی با کشتی در حال غرق حکومت محمداشرف غنی، طالبان را نیز غرق خواهد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به کشف گورهای دسته‌جمعی در فلسطین ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد کابل از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان در بیانیه‌ای به کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» در شهر خان یونس فلسطین واکنش نشان داد.

در این بیانیه وزارت خارجه حکومت طالبان آمده است: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه این بیمارستان که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزارت خارجه حکومت طالبان ضمن محکومیت این جنایات تصریح کرد افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی درباره فلسطین گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند طالبان: کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه کاری کنند طالبان: نشست دوحه به جای افغانستان باید بر وضعیت غزه و فلسطین تمرکز می‌کرد

وی تاکید کرده بود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده اعلام کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون  هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل