Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی با حضور در پنجمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با تأکید بر اینکه در زمینه نیروی انسانی آموزش‌وپرورش نیاز به مصوبه محکمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرمودند که در موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد می‌شود، مجلس ورود نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: به استناد رهنمود‌های مقام معظم رهبری، اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را در خصوص استخدام نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش تصویب کند دیگر به هیچ عنوان بحث استخدام در مجلس مطرح نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

بخش مهمی از آینده کشور به زنان سپرده شده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به طور خاص به مسئله نیروی انسانی اشاره شده است، تصریح کرد: سند تحول بدون معلم متمایز، باکیفیت و با انگیزه دست‌یافتنی نخواهد بود و اگر آموزش‌وپرورش نتواند مسئله نیروی انسانی را حل کند بهتر است راجع به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش سخن نگوید.

او درخصوص مهد‌های کودک یادآور شد: موضوع واگذاری مهد‌های کودک به آموزش‌وپرورش با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و با عنایت به رهنمود‌های ایشان در دیدار با مدیران آموزش‌وپرورش، تعیین تکلیف شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دولت هم این موضوع سیاست‌گذاری و تعیین تکلیف شد و بر اساس مصوبه هیئت‌ وزیران مسئولیت آموزش، تعیین محتوا و شاخص‌های آموزشی و نظارت و صلاحیت مربی به وزارت آموزش‌وپرورش محول شده است.

او تصریح کرد: آموزش‌وپرورش تاکنون در این زمینه ورود نکرده است اما هم‌اکنون که این مأموریت به ما واگذار شده است باید در موضوع تهیه محتوا برای مهدکودک‌ها ورود کنیم، باید بدانیم چه محتوایی و به چه نحو آموزش داده شود این جزء صلاحیت‌های آموزش‌وپرورش بوده و در آن شکی نیست.

در ادامه این نشست، معاون آموزش ابتدایی، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاور وزیر در سند تحول بنیادین به موضوعاتی از قبیل ضرورت تدوین سند یکپارچه برای تربیت دوران کودکی از صفر تا شش سال، نقش مربیان در تربیت تمام ساحتی کودکان و تعیین استاندارد‌ها و شاخص‌های لازم برای بخش خصوصی، دولتی و سازمان‌های دیگر اشاره کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهدکودک آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش وپرورش نیروی انسانی سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می‌توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی‌تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال