Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@05:22:03 GMT

کیم کارداشیان فیسبوک و اینستاگرام را بایکوت کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۵۶۳

کیم کارداشیان فیسبوک و اینستاگرام را بایکوت کرد

کیم کارداشیان وست و ده‌ها شخصیت سرشناس دیگر اعلام کرده‌اند که حساب‌های شبکه اجتماعی خود را در اعتراض به "نفرت پراکنی، تبلیغات و سوءاطلاعات" به مدت یک روز مسدود می‌کنند.

این اقدام بخشی از کارزار (هشتگ-ستاپ-هیت-فور-پرافیت) است، به معنی "هشتگ نفرت‌پراکنی در ازای سودجویی را متوقف کنید"، که توسط نهاد‌های دفاع از حقوق مدنی سازماندهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم شخصیت‌های سرشناس برای تعلیق حساب‌های‌شان، فقط برای ۲۴ ساعت است، و از امروز (چهارشنبه) شروع شده است.

کارداشیان وست در بیانیه‌ای دیروز (سه‌شنبه) گفت "سوءاطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، تاثیر جدی بر انتخابات ما دارد و به دموکراسی ما آسیب می‌زند".

در ادامه این بیانیه که در حساب کارداشیان وست منتشر شده، آمده است "من نمی‌توانم دست روی دست بگذارم و سکوت اختیار کنم، در حالی که این پلتفورم‌ها همچنان امکان نفرت‌پراکنی، تبلیغات و سوءاطلاعات را برای گروه‌هایی فراهم می‌کنند که بذر اختلاف می‌کارند و آمریکا را به دودستگی سوق می‌دهند".

لئوناردو دی‌کاپریو، ساشا بارون کوهن، جنیفر لورنس، و کتی پری، شخصیت‌های دیگری هستند که در این بایکوت مشارکت کرده‌اند.

کتی پری، خواننده معروف، در اینستاگرامش نوشته است "نمی‌توانم بیکار بنشینم، در حالیکه که این پلاتفورم‌ها چشم‌شان را بر این گروه‌ها و پست‌هایی بسته‌اند که سوءاطلاعات نفرت‌پراکنانه را اشاعه می‌دهند".

اشتون کوچر، هنرپیشه، هم که میلیون‌ها دنباله‌رو (فالوور) دارد، به این بایکوت ملحق شده و گفته است "این ابزار (شبکه‌های اجتماعی) برای اشاعه نفرت و خشونت ساخته نشده است".

سازمان‌دهندگان کارزار (هشتگ-ستاپ-هیت-فور-پرافیت) که سه ماه پیش، در ژوئن، به راه افتاد، فیسبوک و اینستاگرام را متهم می‌کنند که اقدامات کافی برای توقف پیام‌های نفرت‌پراکنانه و سوءاطلاعات انجام نداده‌اند.

سازمان‌دهندگان این کارزار روی فیسبوک تمرکز کرده‌اند که مالک اینستاگرام و اپلیکیشن واتس‌اپ است، و سال گذشته ۷۰ میلیارد دلار درآمد از تبلیغات کسب کرده است.

هزاران تاجر و گروه‌های بزرگ فعالان حقوق مدنی، ازجمله "انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان" و "اتحادیه ضد افترا" به این کارزار پیوسته‌اند.

سازمان‌دهندگان این کارزار در بیانیه‌ای گفته‌اند "ما به زودی به یکی از مهم‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا نزدیک می‌شویم، و تغییرات تاییدنشده و مبهمی که فیسبوک ادعایش را دارد، بطرز خطرناکی برای حفاظت از دموکراسی‌مان ناکافی است".

در ماه ژوئن، فیسبوک گفت که برای تعیین ارزیابی پست‌های خبری، از برچسب بالقوه مضر یا گمراه‌کننده استفاده می‌کند.

مارک زوکربرگ، بینانگذار فیسبوک، همچنین گفت که این شبکه اجتماعی، تبلیغاتی را ممنوع می‌کند که مدعی شود "افراد متعلق به نژاد، اقلیت، ملیت، مذهب، طبقه، گرایش جنسی، هویت جنسی، یا وضعیت مهاجرتی خاصی" تهدیدی برای دیگران هستند.

زوکربرگ در بیانیه‌ای گفت "انتخابات سال ۲۰۲۰ هم اکنون هم داغ و پرهیاهو شده است. در این برهه، فیسبوک اقدامات احتیاطی بیشتری انجام می‌دهد تا همه ایمن باشند و در جریان امور بمانند".

اما سازمان‌دهندگان کارزار (هشتگ-ستاپ-هیت-فور-پرافیت) از این شبکه اجتماعی خواسته‌اند که اقدامات بیشتری انجام دهد. این در حالی است که بیش از ۹۰ شرکت، در حمایت از تلاش‌های این کارزار، تبلیغات خود را روی این شبکه اجتماعی متوقف کرده‌اند.

در نتیجه این بایکوت، سهام فیسبوک شدیدا افت کرد. به گزارش رسانه‌های آمریکا، ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از ارزش خالص درآمد شخصی آقای زاکربرگ کاسته شد.

قانونگذاران در سراسر جهان نگران رشد پیام‌های نفرت‌پراکنانه هستند، نه فقط روی فیسبوک بلکه روی همه شبکه‌های اجتماعی. بسیاری از کشور‌ها شروع کرده‌اند تا از شرکت‌های فن‌آوری بخواهند درمورد چگونگی روی دادن این پدیده و حل این معضل توضیح بدهند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات آمریکا آیت الله صانعی کیم کارداشیان فیسبوک اینستاگرام سازمان دهندگان شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پنلی از کارشناسان که به دستور امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه تعیین شده اند، معتقدند این کشور باید استفاده از موبایل و شبکه های اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان محدود کند. این در حالی است که نگرانی ها درباره تاثیر منفی آنها بر جوانان درسراسر جهان بیشتر شده است.

این کارشناسان در گزارشی اعلام کردند کودکان زیر ۱۱ سال باید از در اختیار داشتن موبایل منع شوند و از سوی دیگر استفاده از موبایل با دسترسی به اینترنت باید برای افراد زیر ۱۳ سال نیز ممنوع شود. شبکه های اجتماعی باید برای افراد زیر ۱۵ سال ممنوع باشد و افراد زیر این سن فقط باید به پلتفرم هایی که اخلاقی قلمداد می شوند، دسترسی داشته باشند. قانونگذاران نیز وظیفه دارند درباره اخلاقی بودن پلتفرم ها تصمیم گیری کنند.

مکرون که مشتاق افزایش محبوبیت خود در نظرسنجی ها است، در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی متعهد شد که پیش نویس قوانین سختگیرانه تری برای محدود کردن استفاده از صفحه نمایش کودکان و استفاده از رسانه های اجتماعی ارائه کند. تلاش های او بازتاب نگرانی های والدین، روانشناسان و سیاستگذاران در سطح بین المللی در این باره است که فناوری های جدید احتمالا بیش از آنکه تاثیرات مثبت داشته باشند، اثر منفی بر ذهن نسل جوان می گذارند.

پنل کارشناسان توسط سروان موتون عصب شناس و امینه بنیامنیا پروفسور روانشناسی رهبری می شود و متشکل از کارشناسان آموزشی، حقوقی و فناوری است. آنها روز گذشته یافته های خود را به مکرون ارائه کردند.

در حال حاضر هیچ زمانبندی برای قانون جدید اعلام نشده و مشخص نیست تا چه اندازه مبتنی بر توصیه های کارشناسان خواهد بود. کارشناسان اعلام کردند هرگونه اقدامی باید با تمرکز روی سخت تر کردن قوانین بر شرکت های فناوری انجام شد. موتون در این باره گفت: شرکت های فناوری باید مسئولان اصلی این امر باشند.

همچنین گزارش نشان داد گذران وقت بیش از اندازه در شبکه های اجتماعی روی خواب کودکان تاثیر می گذارد و یکی از انگیزش های اصلی چاقی کودکان است. از سوی دیگر ممکن است شبکه های اجتماعی ریسک اضطراب و افسردگی را بیشتر کنند.

کد خبر 6093895

دیگر خبرها

  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد
  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • بازار هیپنوتیزم در شبکه‌های اجتماعی/ هیپنوتیزم چیست و اصلا فایده‌ای هم دارد؟
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود