Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه هند روابط با ایران را مستقل از یک کشور ثالث توصیف کرد و گفت که تفاهم‌نامه 25 ساله پکن-تهران، تأثیری بر همکاری دهلی با جمهوری اسلامی ندارد.

قدس آنلاین:«والامولی مورالیدهاران» وزیر اتحاد کشور امور خارجه و امور پارلمانی هند ضمن تأکید بر روابط خوب ایران و کشورش تأکید کرد که تفاهم‌نامه ۲۵ ساله تهران و پکن  بر روابط ایران و دهلی نو تأثیر منفی نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، مورالیدهاران که معاونت وزیر خارجه هند را نیز برعهده دارد، تصریح کرد که روابط با تهران «مجزا و مستقل از روابط با کشور ثالث است».

وی سپس ادامه داد: «هند و ایران دارای ارتباطات تاریخی و پیوندهای تمدنی نزدیکی با یکدیگر دارند. روابط ما با ایران به صورت مجزا و مستقل از روابط این کشور با یک کشور ثالث است. هند بیشترین اولویت را به روابط با کشورهای غرب اسیا می‌دهد و روابط گسترده‌ای در زمینه فرهنگی، آموزشی، تجاری و سرمایه‌گذاری دارد».

اظهارات این وزیر هندی در شرایطی مطرح شده است که برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که سند ۱۸ برگی ۴۰۰ میلیارد دلاری همکاری امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و تجاری ایران و چین احتمالاً تأثیر منفی بر روابط تجاری دهلی نو و تهران خواهد گذاشت.

وزیر امور خارجه هند و وزیر دفاع این کشور اوایل ماه جاری میلادی به تهران سفر و با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و نشست‌هایی را برگزار کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که برخی منابع وزارت خارجه هند به این خبرگزاری روس گفته‌اند که دو وزیر خارجه و دفاع هند در سفر به تهران درباره جزئیات سرمایه‌گذاری چین در ایران و چشم‌انداز طرح زیرساختی هند در ایران از جمله بندر چابهار گفت‌وگو کرده‌اند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران قبل از سفر وزرای خارجه و دفاع هند با تأکید بر اهمیت همکاری ایران با روسیه و هند در حوزه نظامی و مبارزه با تروریسم در افغانستان خاطرنشان کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران یک سیاست خارجی واحد دارد که در آن سیاست، دیپلماسی دفاعی، فرهنگی، علمی و .. وجود دارد و یکی از اصولش سیاست خارجی متوازن است و با تمامی کشورهای همسایه خودمان به دنبال حسن همجواری هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه هند ایران چین خارجه هند بر روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.   به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.   در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.   شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول