Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:34:39 GMT

فروش ۱۰۰ میلیون دوز واکسن روسی کرونا به هند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۶۳۹۶

فروش ۱۰۰ میلیون دوز واکسن روسی کرونا به هند

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه بعد از توافق با برزیل و مکزیک، با یک شرکت دارویی هندی نیز برای ارسال ۱۰۰ میلیون دوز واکسن روسی "اسپوتنیک-۵" علیه ویروس کرونا به کشور هند، توافقنامه امضاء کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آگاه به خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیهموافقت کرده است تا 100 میلیون دوز واکسن روسی "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا را برای یک شرکت دارو سازی هندی ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آگاه گفت: «تعداد 100 میلیون دوز واکسن "اسپوتنیک-5" به یک شرکت دارویی از هند فروخته شده است.»

پیش از این، "کریل دمیتری‌یف" رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرده بود که برزیل آماده پیوستن به روند تولید و انجام آزمایشات بالینی گسترده به روی واکسن به ثبت رسیده در روسیه است.

به گفته این مقام روس، علاوه بر برزیل، مکزیک، هند و برخی کشورهای خاورمیانه نیز در آزمایشات بالینی واکسن "اسپوتنیک-5" مشارکت خواهند داشت.

توافقنامه مربوط به ارسال واکسن روسی به مکزیک، در تاریخ 9 سپتامبر (19 شهریور ماه) بین دو طرف امضاء شد. در تاریخ 13 آگوست ( 23 شهریور ماه) نیز صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیهو مقامات ایالت پارانای برزیل توافق کردند تا به طور مشترک واکسن روسی "اسپوتنیک-5" را تولید و در این کشور و منطقه آمریکای لاتین توزیع کنند.

ارسال واکسن روسی کرونا به مکزیک و برزیلگفت‌وگوی تلفنی پوتین و پادشاه عربستان درباره تولید مشترک واکسن روسی کروناقصد ترکیه برای مشارکت در آزمایشات بالینی واکسن روسی کرونا

روسیه نخستین کشور جهان است که واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که "اسپوتنیک-5" نامگذاری شده را در تاریخ 11 آگوست (21 مرداد) به ثبت رساند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه واکسن روسی کرونا میلیون دوز واکسن اسپوتنیک 5

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل از ارسال یک محموله بزرگ کمک های بشری دیگر به افغانستان، این بار به شمال کشور خبر داده است.

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل در مورد ارسال این محموله به خبرنگاران، با بیان این که، روسیه همیشه به مردم افغانستان کمک کرده است گفت: یک محمولۀ بزرگ کمک های بشری، متشکل از ۵۳۶ تن آرد ویتامین دار به شمال افغانستان منتقل می شود.

وی افزود: انتقال این کمک در چهارچوب تحقق سهم اصلی روسیه در بنیاد برنامه جهانی غذا (WFP) طی سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی صورت می گیرد.

پیش از این نیز روسیه کمک‌های متداوم نقدی و غذایی به افغانستان کرده است.

 در ماه مارچ برنامه جهانی غذا از کمک یک میلیون دلاری روسیه به این برنامه در افغانستان خبر داده بود.

 این کشور در ماه جنوری نیز از ارسال 23 تن کمک بشردوستانه به افغانستان خبر داده بود.

روسیه به جامعه جهانی و سازمان ملل تأکید کرده که نباید کمک های بشردوستانه به افغانستان سیاسی شود و با آن، سیاسی برخورد گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟