Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@10:12:29 GMT

مسکن مهر نیمه‌تمام به ۵۰ هزار واحد رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۶۵۰۵

مسکن مهر نیمه‌تمام به ۵۰ هزار واحد رسید

در شرایطی که تا پایان سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام بود هم اکنون این تعداد به ۵۰ هزار واحد رسیده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مسئولان حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام به استثنای واحد‌هایی که دارای مشکلات حقوقی هستند وجود دارد. اسفند ماه ۱۳۹۵ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفته بود که تعداد واحد‌های نیمه تمام مسکن مهر ۲۷۰ هزار واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۷ خرداد ماه امسال وزیر راه و شهرسازی این تعداد را ۶۶ هزار واحد و قائم مقام او ۱۰ شهریورماه واحد‌های نیمه کاره مهر را ۶۰ هزار واحد اعلام کرده بود؛ بنابراین از ۱۷ خردادماه تاکنون ۱۶ هزار واحد تکمیل شده است.

البته آمار و ارقام نشان می‌دهد ۳۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر غالباً دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و هنوز تحویل نشده که علت اصلی آن به ضعف دستگاه‌های خدمات رسان در تامین انشعابات مربوط می‌شود.

از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۶۸ واحد مسکن مهر تعریف شده است. البته آمار بانک مسکن از سال ۱۳۸۸ تا کنون از تامین اعتبار ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۴۱ واحد حکایت دارد.

به هر ترتیب تا امروز ۲ میلیون و ۵۹ هزار و و ۶۴۱ واحد مسکونی مهر در شعب بانک مسکن تعیین تکلیف شده که به معنای تحویل واحد است. این تعداد تا ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۸ واحد بود.

بدین ترتیب ۳۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد باقی مانده که یا دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و تا پایان سال جاری واگذار می‌شوند یا به دلیل مشکلات حقوقی از پیشرفت کمتر از ۳۰ درصد برخوردارند و بانک مسکن نمی‌تواند آن‌ها را به مرحله فروش اقساطی برساند.

مسکن مهر نیمه‌تمام به ۵۰ هزار واحد رسید

گفته می‌شود بخش زیادی از واحد‌های نیمه تمام در استان تهران و البرز در سه شهر پردیس پرند و هشتگرد قرار دارد. در شهر پردیس از حدود ۸۵ هزار واحد تاکنون ۴۵ هزار تحویل شده و ۱۴ هزار واحد آماده واگذاری است. تا پایان آبان‌ماه نیز ۷۰۰۰ واحد دیگر آماده افتتاح خواهد شد.

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر خطاب به دست‌اندرکاران مسکن مهر در سراسر کشور گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم، برای تحویل واحد‌ها به متقاضیان نباید منتظر افتتاح رسمی بود و با توجه به گرفتاری مردم باید هرچه سریعتر واحد‌ها را به متقاضیان و مالکان تحویل دهند.

او افتتاح بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر را در آبان‌ماه جاری نوید داد و با بیان اینکه آماده‌سازی این تعداد واحد، بی‌نظیر است، ابراز امیدواری کرد: افتتاح این واحد‌ها با حضور مقامات ارشد کشوری در آبان ماه انجام شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات آمریکا آیت الله صانعی مسکن مهر بازار مسکن وزارت راه و شهر سازی مسکن مهر نیمه تمام واحد مسکن مهر ۵۰ هزار واحد ۲ میلیون واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی ۲۵ واحد مسکن تحویل نیازمندان داده می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078542 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • دیدار زاگرس مهاباد با تیم حریف نیمه‌تمام ماند
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • به روز رسانی| نکونام: نیمه اول باید کار را تمام می کردیم/ تراکتور مهره داشت ولی هم و غم ما در این فصل جذب بازیکن بود
  • به روز رسانی| نکونام: نیمه اول باید کار را تمام می کردیم
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل