Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@00:04:33 GMT

مسکن مهر نیمه‌تمام به ۵۰ هزار واحد رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۶۵۵۷

مسکن مهر نیمه‌تمام به ۵۰ هزار واحد رسید

تین نیوز

در شرایطی که تا پایان سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام بود هم اکنون این تعداد به ۵۰ هزار واحد رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام مسئولان حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام به استثنای واحدهایی که دارای مشکلات حقوقی هستند وجود دارد. اسفند ماه ۱۳۹۵ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفته بود که تعداد واحدهای نیمه تمام مسکن مهر ۲۷۰ هزار واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۷ خرداد ماه امسال وزیر راه و شهرسازی این تعداد را ۶۶ هزار واحد و قائم مقام او ۱۰ شهریورماه واحدهای نیمه کاره مهر را ۶۰ هزار واحد اعلام کرده بود. بنابراین از ۱۷ خردادماه تاکنون ۱۶ هزار واحد تکمیل شده است.

البته آمار و ارقام نشان می‌دهد ۳۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر غالباً دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و هنوز تحویل نشده که علت اصلی آن به ضعف دستگاه های خدمات رسان در تامین انشعابات  مربوط می شود.

از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۶۸ واحد مسکن مهر تعریف شده است. البته آمار بانک مسکن از سال ۱۳۸۸ تا کنون از تامین اعتبار ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۴۱ واحد حکایت دارد.

به هر ترتیب تا امروز ۲ میلیون و ۵۹ هزار و و ۶۴۱ واحد مسکونی مهر در شعب بانک مسکن تعیین تکلیف شده که به معنای  تحویل واحد است. این تعداد تا ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۸ بالغ بر  ۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۸ واحد بود.  

بدین ترتیب ۳۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد باقی مانده که یا دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و تا پایان سال جاری واگذار می‌شوند یا به دلیل مشکلات حقوقی از پیشرفت کمتر از ۳۰ درصد برخوردارند و بانک مسکن نمی‌تواند آنها را به مرحله فروش اقساطی برساند.

گفته می‌شود بخش زیادی از واحدهای نیمه تمام در استان تهران و البرز در سه شهر پردیس پرند و هشتگرد قرار دارد. در شهر پردیس از حدود ۸۵ هزار واحد تاکنون ۴۵ هزار تحویل شده و ۱۴ هزار واحد آماده واگذاری است. تا پایان آبان‌ماه نیز ۷۰۰۰ واحد دیگر آماده افتتاح خواهد شد.

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر خطاب به دست‌اندرکاران مسکن مهر در سراسر کشور گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم، برای تحویل واحدها به متقاضیان نباید منتظر افتتاح رسمی بود و با توجه به گرفتاری مردم باید هرچه سریعتر واحدها را به متقاضیان و مالکان تحویل دهند.

او افتتاح بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر را در آبان‌ماه جاری نوید داد و با بیان اینکه آماده‌سازی این تعداد واحد،  بی‌نظیر است، ابراز امیدواری کرد: افتتاح این واحدها با حضور مقامات ارشد کشوری در آبان ماه انجام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسکن مهر واحد مسکن مهر ۲ میلیون هزار واحد نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل: بازی رئال مهم است، این بازی را فراموش کردیم

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ امروز در بدترین زمان ممکن، ‏چهار روز پیش از دیدار مرگ و زندگی با رئال مادرید در نیمه‌نهایی لیگ ‏قهرمانان، در خانه اشتوتگارت 3-1 شکست خورد. ‏

همه انتظار داشتند این بازی با بردی روحیه‌بخش برای بایرن تمام ‏شود ولی سناریو دقیقا برعکس شد. توماس توخل در پایان بازی گفت ‏تیمش به راحتی می‌توانست این بازی را بازنده به پایان نرساند ولی ‏حالا که مسابقه به اتمام رسیده این شکست باید فراموش شود. ‏

می‌شد نبازیم، بی‌دقتی کردیم و مجازات شدیم
می‌شد جلوی باخت امروز را گرفت. این را همینطوری نمی‌گویم، به ‏راحتی می‌شد در این بازی نباخت. ما در نیمه دوم شانس‌های زیادی ‏هم داشتیم ولی در اواخر بازی مدت کوتاهی بی‌دقت و بدون تمرکز ‏بودیم و مجازات شدیم. ‏

بازی رئال در راه است، این بازی را باید سریع فراموش کنیم
ما باید هر چه سریع‌تر این بازی را فراموش کنیم. هر چه زودتر بهتر. ‏من همین الان به بچه‌ها گفتم امروز را باید از همین ثانیه به ‏فراموشی بسپاریم. چهار روز آینده خیلی مهم است. ‏

آیا چهارشنبه مقابل رئال، بایرن متفاوتی را خواهیم دید؟
بله. صد در صد. بعد از اینکه امروز همه مصاحبه‌های بعد از بازی را ‏انجام بدهم این مسابقه تمام می‌شود. من دیگر یک دقیقه را هم به ‏خاطر این مسابقه تلف نخواهم کرد. ‏

چرا امروز سیاست چرخشی را برای 10 بازیکن اجرا کردی؟
مربی‌ای که به اندازه کافی بازیکن در اختیارش دارد می‌تواند چنین ‏کاری بکند و من هم این کار را کردم. ‏

مصدومیت گررو چقدر وخیم است؟
حالش اصلا خوب نیست. من الان دیدم که با چوب زیر بغل راه ‏می‌رود. به احتمال زیاد بازی رئال را از دست داد. این خیلی تلخ است. ‏

دیگر خبرها

  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • توخل: بازی رئال مهم است، این بازی را فراموش کردیم
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • قصه فراق از تحصیل
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت