Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان پروژه بازارچه دائمی صنایع دستی سمنان که عملیات اجرایی آن از سال 97 آغاز شده بعد از سه سال همچنان تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بعید است که این پروژه با این حرکت لاک‌پشتی، حالا حالاها به سرانجام برسد.

مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پنج شنبه 27 شهریور ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، خواستار تخصیص اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه بزرگ بازارچه دائمی صنایع‌دستی سمنان شد و اظهار کرد: تکمیل بازارچه صنایع‌دستی سمنان نیاز به تخصیص اعتبارات استانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اعتبارات ملی به تنهایی جوابگوی تکمیل این پروژه نیست و دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در سفر به استان سمنان و دیدار هفته گذشته بر تخصیص اعتبارات استانی برای تکمیل این پروژه تاکید کرده‌اند.

جمال با بیان اینکه تا کنون 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به اجرای این پروژه اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: از سال 1397 تا کنون این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تخصیص اعتبارات استانی برای تکمیل بازارچه ضروری است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: سمنان به عنوان مرکز استان، فاقد بازارچه دائمی صنایع‌دستی است و همراهی مسئولان استانی، این آرزوی دیرینه هنرمندان و مردم استان را محقق می‌کند.

او راه اندازی بازارچه صنایع‌دستی را در حمایت از هنرمندان، فراهم شدن زمینه معرفی و فروش تولیدات صنایع دستی و جذب گردشگر به استان موثر دانست و گفت: این بازارچه یکی از پروژه‌های جهش تولید در سمنان است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان یادآوری کرد: پروژه بازارچه دائمی صنایع دستی سمنان از مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به سمنان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی سمنان صنایع دستی بازارچه دائمی صنایع دستی بازارچه دائمی صنایع دستی تخصیص اعتبارات استانی گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی سمنان صنایع دستی میراث فرهنگی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

سعید نظری گفت: با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ٣٨٥ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

 معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و ... فعالیت دارند.

 وی بیان کرد: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • فریم به فریم با درگیری فیزیکی کاپیتان پرسپولیس و ستاره سپاهان (عکس)
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله