Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور روز پنج‌شنبه در بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، ۲۶ پروژه ملی وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر را افتتاح کرد.

در این مراسم بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توانبخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال به طور رسمی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اجرای این ۲۶ پروژه ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

افتتاح همزمان ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی

۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری به صورت همزمان افتتاح شد.

 این پروژه‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان هستند که با بهره برداری از این پروژه ها، بالغ بر ۱۲۵ هزار مترمربع و همچنین ۱۴۰۰ تخت به فضای درمانی و بهداشتی کشور افزوده می‌شود.

این پروژه‌ها با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی وزارت راه و شهرسازی و همچنین کمک خیرین حوزه سلامت ساخته شدند و کل اعتبار هزینه شده در این پروژه ها، بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با اشتغال زایی بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر است.

بیمارستان آیت الله خویی
بیمارستان آیت الله خویی در شهر خوی از توابع استان آذربایجان غربی با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع و تعداد ۲۹۵ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۵۰ نفر ساخته شده و هم اکنون آماده ارائه خدمت به مردم عزیز این منطقه است.

عملیات اجرایی این پروژه در ۴ طبقه از سال ۱۳۹۱ آغاز شد. بیمارستان دارای بخش‌های جراحی با ۹ تخت، اورژانس با ۳۵ تخت، بستری با ۱۷۵ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۷۶ تخت است. همچنین علاوه بر بخش‌های جراحی و درمانی ذکر شده می‌توان به راه اندازی بخش‌های تشخیصی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، پاراکلینیک و آزمایشگاه کرونا اشاره نمود.

بیمارستان شفای سقز

دومین پروژه بیمارستان شفای سقز در استان کردستان  با زیربنای بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع و تعداد ۲۳۵ تخت بیمارستانی و اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر ساخته شده است.

عملیات اجرایی بیمارستان در ۴ طبقه، از سال ۱۳۸۷ آغاز شد که دارای بخش‌های جراحی با ۵ تخت، اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با ۱۷۶ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۳۴ تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش‌های جراحی و درمانی ذکر شده می‌توان به بخش‌های تشخیصی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی و ماموگرافی اشاره کرد.

بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر

سومین پروژه بیماستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر در استان مازندران با زیربنای بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و ۲۲۴ تخت بیمارستانی افتتاح شد.

این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۷۳ نفر ساخته شده است پروژه بیمارستان بهشهر که عملیات اجرایی آن در ۵ طبقه و از سال ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد، دارای بخش‌های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با ۱۴۷ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۵۱ تخت است.

بیمارستان پوست رازی تهران

پنجمین پروژه بیمارستان پوست رازی تهران نیز با زیر بنای ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۷۶ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۵۵۰ نفر ساخته شده است.

عملیات اجرایی این پروژه در ۸ طبقه، از سال ۱۳۸۸ آغاز شد که دارای ۸ اتاق عمل سرپایی و ۴ اتاق عمل جراحی، بخش اورژانس با ۱۸ تخت، بخش بستری با ۱۴۱ تخت، بخش‌های ویژه با ظرفیت ۱۳ تخت و بخش شیمی درمانی با ظرفیت ۴ تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش‌های جراحی و درمانی ذکر شده می‌توان به بخش‌های تشخیصی از جمله رادیولوژی، فوتوتراپی، آزمایشگاه و بخش‌های شیمی درمانی اشاره کرد.

مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری

ششمین پروژه  مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری با زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و تعداد ۱۰۰ تخت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۰۰ نفر است. عملیات اجرایی پروژه مرکز پیوند مسیح دانشوری از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. این مجتمع دارای ۶ تخت جراحی، بخش بستری با ۴۱ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۵۳ تخت است.

مرکز بیماری‌های تنفسی زابل

هفتمین پروژه مرکز بیماری‌های تنفسی زابل با زیربنای بالغ بر ۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع و تعداد ۶۴ تخت با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۲۰ نفر ساخته شده است. عملیات اجرایی این پروژه در ۲ طبقه، از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که دارای بخش‌های جراحی با ۴ تخت، اورژانس با ۱۵ تخت، بخش بستری با ۲۶ تخت، بخش‌های ویژه با ظرفیت ۹ تخت و بخش سل و آنکولوژی با ظرفیت ۱۰ تخت است.

بیمارستان تالش

هشتمین پروژه بیمارستان تالش در استان گیلان با زیربنای بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۰۰ متر مربع و تعداد ۲۳۱ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۵۰ نفر ساخته شده است.

عملیات اجرایی این پروژه نیز از سال ۱۳۸۷ آغاز شد که دارای بخش‌های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۳ تخت، بخش بستری با ۱۵۹ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۳۰ تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش‌های جراحی و درمانی ذکر شده می‌توان به بخش‌های تشخیصی از جمله سی تی اسکن و ام آر آی و همچنین به امکانات توانبخشی همچون فیزیوتراپی اشاره کرد.

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رییس جمهور بهداشت و درمان میلیارد ریال و اشتغال زایی عملیات اجرایی این پروژه اعتباری بالغ بر یک هزار زیربنای بالغ نفر ساخته شده پروژه بیمارستان متر مربع و تعداد تخت بیمارستانی بهره برداری مسیح دانشوری پروژه ها بخش بستری هزار و ۷۰۰ ۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد