Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:49:43 GMT

۷۱خانه هلال در استان فارس به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۷۷۸۹

۷۱خانه هلال در استان فارس به بهره‌برداری رسید

رئیس جمهوری اسلامی ایران در سلسله برنامه ها و افتتاحیه های امیدبخش پنجشبه ها، در این هفته و از طریق ارتباط از راه دور بیش از ۱۴۰۰ خانه هلال و همچنین طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور و طرح ساخت، تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر را به صورت رسمی افتتاح کرد.

با افتتاح این تعداد ۱۴۰۰ خانه هلال، مجموع خانه های هلال در سطح کشور به پنج هزار مورد رسید که در افق بلند جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی نیز بیش از ۳۷ هزار خانه هلال در کشور پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، خانه هلال دهکویه شهرستان لارستان به صورت نمادین و به نمایندگی از ۷۱ خانه هلال در استان فارس با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی همزمان با سراسر کشور بهره برداری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: با افتتاح این ۷۱ مورد شمار خانه های هلال فعال در مناطق مختلف استان فارس به ۱۱۸ باب افزایش یافت.

حسین درویشی بیان کرد: هدف اصلی در تاسیس و راه اندازی خانه‌های هلال توانمند سازی جوامع محلی و افزایش دانش و درک ساکنان روستاها و بخش های مختلف در مقابله با بحران‌ها و مخاطرات طبیعی است تا مردم بر اساس دستورالعمل‌های جمعیت هلال‌احمر پیش از رسیدن تیم‌های امدادی، بحران را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: تاسیس خانه های هلال که با رویکرد داوطلبانه و مردمی خواهد بود نقشی تاثیر گذار در ارتقای فرهنگ عمومی و مهارت افزایی و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با حوادث طبیعی خواهند داشت.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان نیز گفت: تاسیس خانه های هلال در کنار بسیاری از اقدامات و دستاوردهای درخشان دولت و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ، یکی از خلاقیت ها و ایده های نو در دولت تدبیرو امید است که بدون شک تاثیر و نقش تعیین کننده ای در کاهش میزان تلفات و خسارات در مواقع بروز حوادث خواهند داشت.

جلیل حسنی در آیین افتتاح خانه هلال دهکویه لارستان افزود: یکی از پارامترها و شاخص های اساسی برای کاهش میزان خسارات در مواقع بروز بحران ها و بلایای طبیعی حضور و مشارکت مردم به ویژه جوامع محلی است که خانه های هلال بهترین و مناسب ترین راهکار و شاخص برای تحقق این مهم خواهند بود.

وی با بیان اینکه هم اینک بیش از ۴۰۰ نفر امدادگر هلال احمر در این شهرستان وظیفه امداد رسانی و کمک در مواقع بروز بحران ها را بر عهده دارند ، گفت: از جمله کارکردهای مهم خانه های هلال که به صورت داوطلبانه و خودجوش نیز اداره می شوند تسریع و شتاب بخشی به امدادرسانی برای کاهش میزان تلفات و خسارات جانی و مالی در مواقع بروز بحرانهاست.

حسنی ابراز داشت: مناطق جنوبی استان فارس همواره محل جولان حوادث و بلایای طبیعی از جمله قرار گرفتن این منطقه بر روی گسل زلزله است که راه اندازی خانه های هلال در بخش ها و مناطق پرمخاطره و زلزله خیز، کمک شایانی به کاهش میزان خطرات و آسیب های ناشی از حوادث در این حوزه خواهد کرد.

مدیر جمعیت هلال احمر لارستان نیز گفت: با افتتاح خانه هلال دهکویه تعداد خانه های هلال فعال در شهرستان به سه مورد رسیده و همچنین خانه های هلال عماد شهر، روستای حسین آباد بیرم و شهر بیرم نیز به زودی افتتاح خواهند شد.

محسن زمانی در آیین افتتاح نمادین خانه هلال دهکویه ابراز داشت: خانه های هلال بیشتر در مناطق  پرمخاطره و با بروز بیشترین بحران و بلایای طبیعی از جمله زلزله خیز بودن راه اندازی می شوند که البته رویکرد جدید جمعیت هلال احمر کشور و استان فارس نیز افزایش میزان خانه های هلال و تقویت آنهاست.

زمانی ادامه داد: راه اندازی خانه های هلال تابع شرایط و دستورالعمل های خاص جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است که باید بر این اساس، فرآیند تاسیس آنها انجام شود.

به گفته کارشناسان و مدیران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ، خانه‌های هلال یک ابتکار نوین برای جلب مشارکت محلی از طریق شبکه‌سازی در مقیاس کوچک است، به شکلی که مشارکت و فعالیت افراد در سطح یک روستا یا یک محله، بدون نیاز به مراجعه به مراکزی محدود و مشخص، در همان سطح محلات افراد قابل انجام است.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۰ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس واقع شده است.

برچسب‌ها افتتاح طرح لارستان حسن روحانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح لارستان حسن روحانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فارس افتتاح طرح لارستان حسن روحانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فارس اخبار کنکور جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی خانه های هلال مواقع بروز استان فارس کاهش میزان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است

حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان گفت: هلال احمر به دنبال این است که در پرتو کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمندان، ارتقای سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف جمعیت هلل احمر است و برنامه ها و اقدامات جمعیت در این راستا تعریف شده است.

او با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه، امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را از مصادیق مهم فعالیت‌های فرهنگی در جامعه کنونی دانست و گفت: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید کردن مردم نسبت به آینده کشور است. با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی، آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ دینی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر را از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال عنوان کرد.

او ادامه داد: در این راستا در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقای برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را عامل پیروزی آنان در آینده عنوان کرد.

او با بیان اینکه جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی به جنایت‌ها و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی نمونه آشکار ضدیت با آزادی بیان در این کشورهاست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند، تصریح کرد: اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه برای آنها هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی این مردم در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان