Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری قبرس تاکید کرد، کشورش برای مذاکره با ترکیه به منظور حل اختلافات در مناقشه بر سر حقوق حفاری در مدیترانه آماده است اما تنها در صورتی که اخاذی و تهدیدی در کار نباشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در همین حال ارزولا فون در لاین،‌ رئیس کمیسیون اروپا گفت: هیچ چیز نمی‌تواند ارعاب یونان و قبرس توسط ترکیه را توجیه کند؛ ترکیه‌ای که عملیات کشتی حفاری خود در آب‌های مورد مناقشه را تا ۱۲ اکتبر (۲۱ مهرماه) تمدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکوس آناستازیادس، رئیس جمهوری قبرس پس از مذاکره با چارلز میشل، رئیس شورای اروپا گفت: نیکوزیا همواره برای مذاکره آماده است اما برای مذاکراتی که موثر باشد، بر مبنای قوانین بین‌المللی به طور شفاف تعریف شده باشد و بدون اخاذی و تهدید باشد.

وی افزود: اقدام ترکیه برای تمدید عملیات کشتی حفاری "یاووز" در زمانی صورت گرفت که اتحادیه اروپا که قبرس عضوی از آن است تلاش می‌کند تا تنش‌ها را کاهش دهد.

کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان گفت: من نیز نگران اقدام ترکیه برای تمدید عملیات این کشتی حفاری هستم.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه اکونومیست گفت: ترکیه یک انتخاب دارد. او می‌تواند به طور سازنده با اروپا همکاری و مشارکت کند یا به این نوع اقدامات یکجانبه‌اش ادامه دهد و با پیامدهایش روبه‌رو شود. همه ما امیدواریم که انتخاب ترکیه، مشارکت سازنده باشد.

رهبران اتحادیه اروپا در نشست ۲۴ الی ۲۵ سپتامبر (سوم و چهارم مهرماه) راه‌های کاهش تنش‌ها را بررسی خواهند کرد.

آناستازیادس گفت: با توجه به نشست آتی شورای اتحادیه اروپا، ما بر اهمیت متحد ماندن در رساندن پیام‌ها به ترکیه تاکید داریم و مصمم هستیم در صورت ادامه این اقدامات غیرقانونی تصمیمات‌مان را اجرایی کنیم.

فاروق کایماکچی، معاون وزیر امور خارجه ترکیه به یک هیئت آنلاین درباره روابط اتحادیه اروپا-ترکیه گفت: ‌این عملیات‌ها در واکنش به اقدامات یکجانبه قبرس یونانی‌نشین و یونان صورت می‌گیرند.

وی افزود: این ارعاب نیست. حرف این عملیات تنها این است که ترکیه به دفاع از حقوق خود و همچنین حقوق قبرس ترکیه‌نشین ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه: asriran.com/0038Oj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قبرس ترکیه مذاکره اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رسانه‌های برزیلی اعلام کردند که پلیس نظامی برزیل پس از دریافت گزارش‌هایی درباره درباره بمب‌گذاری در مقرهای دیپلماتیک، عملیات جستجو و کشف را در سفارت روسیه در برازیلیا (پایتخت برزیل) آغاز کرد.

رسانه‌های برزیل بدون اشاره به جزییات بیشتر افزودند که نیروی پلیس ناحیه فدرال برزیل در حال انجام عملیات جستجو و کشف وسیله انفجاری در محوطه بیرونی ساختمان سفارت روسیه است.

کد خبر 6089454

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل