Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@07:56:37 GMT

ورود محکومان به زندان‌های قزوین ۸ درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۸۳۷۸

ورود محکومان به زندان‌های قزوین ۸ درصد کاهش یافته است

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: با تهمیدات اندیشیده‌شده و اجراشده توسط دستگاه قضائی میزان ورودی افراد به زندان‌های قزوین ۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار استانها -

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین به حداقل رساندن تعداد احکام حبس را رویکرد اصلی قوه قضائیه در دوره ریاست جدید این قوه دانست و اظهار داشت: با تهمیدات اندیشیده‌شده و اجراشده توسط دستگاه قضائی میزان ورودی افراد به زندان‌های قزوین 8 درصد کاهش پیدا کرده که طبعاً از جمعیت حاضر در زندان‌های استان نیز به همین نسبت کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح پالایش زندانیان خطرناک از بی‌خطر در دادگستری استان قزوین گفت: کاری که دستگاه قضائی کرده این است که در قرارهای تامین‌ و ضمانت‌هایی که از متهمان باید بگیرد، دقت نظر کرده و دسترسی به او داریم و بیم فرارش وجود ندارد، با حداقل تامین و ضمانت آزاد می‌شود و کسی که برای جامعه خطرناک است و امکان متواری شدنش وجود ندارد، با قرار تامین سنگین‌تر.

قاسمی با بیان اینکه طبق دستور رئیس قوه قضائیه رسیدگی به مسئله صدور قرار تامین برای متهم محدود به وقت اداری نمی‌شود، اضافه کرد: یعنی اگر قرار وثیقه‌ای صادر می‌شود، حتی بعد از پایان وقت اداری باید کارشناس دادگستری و اداره ثبت در کنار قاضی وجود داشته باشند و حتی اگر تامین قرار تا غروب هم طول بکشد، قاضی باید بر سر بماند تا فردی که حقش نیست به زندان نرود.

1000 نفر از مددجویان زندانی در استان یزد از حبس رها شدنددادستان قزوین: دستگاه‌های مسئول به وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب عمل کننددادستان قزوین: محاسبات بانکی در حوزه تسهیلات تولید شفاف نیست‌

دادستان استان قزوین همچنین با اشاره به بازخوانی و بازنگری پرونده زندانیان استان در دوره جدید مدیریت دستگاه قضا گفت: اجرای قانون کاهش مجازات حبس در این دوره و صدور مکرر فرمان‌های عفو توسط مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه تاثیر چشمگیری در کاهش ورودی به زندان و تراکم زندانیان قزوین و کشور داشته است.

وی اعطای مرخصی‌های فوق‌العاده به زندانیان در دوران شیوع کرونا را از دیگر تسهیلات دستگاه قضائی برای این افراد داسنت و ادامه داد: بخشی از افرادی که در زندان هستند و ممکن است قسمتی از محکومیت‌هایشان را تحمل کرده باشند، به هرحال با تاثیرات روحی و روانی زندان دست به گریبان هستند که این افراد تحت مشاوره‌های روان‌شناس برای بازپروری روحی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه استانداری قزوین زندان قوه قضائیه استانداری قزوین زندان دستگاه قضائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از ورود و خروج کالای قاچاق از کشور، مرزبانان گروهان ۱۷ شهریور هنگ مرزی تایباد حین کنترل خودروهای مسافری در لاین ورود به کشور طی عملیاتی موفق به کشف مقادیری سیگار قاچاق از دو دستگاه خودرو شدند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان پست کنترل و مراقبت دوغارون حین کنترل خودروهای ترانزیت در لاین ورود به کشور به دو دستگاه خودرو افغانستان مشکوک که پس از بازرسی دقیق از خودروها، تعداد ۳۶۰۰ پاکت سیگار شامل ۷۲ هزار نخ سیگار به ارزش ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال را که داخل دو دستگاه بونکر سیمان جاساز شده بود را از ۲ نفر متهم  افغان کشف کنند، که خودروها توقیف و کالاهای مکشوفه به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره مبارزه با کالای قاچاق هنگ شد.

وی بیان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه کارکنان مرزبانی به شمار می‌آید و این مهم در تحقق مسیر جهش تولید بسیار کارگشا است.


 

دیگر خبرها

  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال