Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@11:35:42 GMT

ابزار امیدواری روحانی از گسترش روابط ایران و ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۸۵۹۱

ابزار امیدواری روحانی از گسترش روابط ایران و ژاپن

رئیس جمهور در پیامی به نخست وزیر ژاپن نسبت به گسترش همکاری های تهران - توکیو ابراز امیدواری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با تبریک انتخاب آقای «سوگا یوشیهیده» به عنوان نخست وزیر ژاپن، ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و همکاری‌های مشترک در حوزه‌هایمختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بیش از پیش گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

جناب آقای سوگا یوشیهیده

نخست وزیر ژاپن

انتخاب جناب‌عالی به عنوان نخست‌وزیر کشور دوست ژاپن را صمیمانه تبریک می‌گویم.

فرصت را مغتنم شمرده از جناب آقای آبه شینزو، نخست وزیر سابق ژاپن که نقش مهم و تأثیرگذاری در پیشبرد روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن داشتند، قدردانی می‌نمایم.

رایزنی‌های مستمر مقامات جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به ویژه در سال ۲۰۱۹ میلادی به مناسبت نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی که با بازدید متقابل سران دو کشور از پایتخت‌های یکدیگر مصادف گردید، فصل نوینی را برای گسترش هر چه بیشتر روابط در تمامی زمینه‌های مورد علاقه دو کشور گشود. امیدوارم در پرتو رهبری جناب‌عالی، روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بیش از پیش گسترش یابد.

سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به پیشبرد صلح و امنیت، احترام و پایبندی متقابل به تعهدات و توافقات بین‌المللی بوده است. بر همین اساس امیدوارم رایزنی‌ها و تشریک مساعی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همچون گذشته در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه یابد.

سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم ژاپن را آرزومندم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران و ژاپن نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام

همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیروهای مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرزهای دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899452

دیگر خبرها

  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد