Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که آماده سازی‌ها برای مذاکرات بین‌الافغانی در قطر ادامه دارد، ماموریت حمایت قاطع در افغانستان اعلام کرد که ۴ هواپیمای جنگی «سوپر توکانو ای ۲۹» دیگر را به افغانستان داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ماموریت حمایت قاطع در افغانستان اظهار داشت که چهار هواپیمای «ای-29» را به نیروهای هوایی ارتش افغانستان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، مقامات حمایت قاطع تاکید کردند که اجازه نخواهند داد تا افغانستان بار دیگر به مکان امنی برای تروریسم تبدیل شود.

یکی از فرماندهان حمایت قاطع در این مراسم گفت که تاکنون 18 هواپیمای جنگی به ارتش افغانستان سپرده شده است و تا چند ماه دیگر شش هواپیمای دیگر نیز به ارتش این کشور تحویل می‌شود.

«اسدالله خالد» سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز در این مراسم اظهار داشت که تحویل این هواپیماها پیام روشنی است مبنی بر این که همکاری افغانستان و متحدانش در ناتو ادامه خواهد یافت.

وی اظهارداشت که نیروهای ارتش افغانستان توان دفاع مستقل را دارند و از خاک این کشور دفاع خواهند کرد. بنابراین دشمنان فکر و خیال انحالال ارتش را در سر نپرورانند.

وزارت دفاع آمریکا شهریور 97 اعلام کرد که این وزارتخانه قرارداد تهیه هواپیماهای بال ثابت «سوپرتوکانو» برای نیروی هوایی افغانستان را تا سال 2024 تمدید کرد.

چرا آمریکا در افغانستان از هواپیماهای ملخی «سوپرتوکانو» استفاده می‌کند؟نیروی هوایی افغانستان 8 هواپیمای «سوپرتوکانو» را وارد عملیات علیه مخالفان کردادعای آمریکا درباره تحویل 200 بالگرد به افغانستان/ جایگزینی تجهیزات نظامی روسی کلید خورد

براساس گزارش «دیپلمات»، برای تجهیز نیروی هوایی افغانستان سفارش ساخت 26 فروند از هواپیماهای سوپرتوکانو داده شده است.

گزارش افزود که از این هواپیماها برای آموزش و عملیات‌ها استفاده می‌شود.

گفته می‌شود که 20 هواپیمای جنگی سوپر توکانو اِی-29 جایگزین هلیکوپترهای جنگنده «اِم آی-35» می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا حمایت قاطع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اِم چونگ‌ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خیلی وقت است که میدان نبرد در اوکراین به گورستان تسلیحات گوناگونی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین نوشت: لایحه کمک نظامی اضافی ایالات متحده به اوکراین صرفاً یک ماده روانگردان برای کاهش موقت ترس از دارودسته زلنسکی است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز یکشبنه اعلام کرد که ارائه کمک های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رییس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروی توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6087354

دیگر خبرها

  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است