Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:10:03 GMT

نمازجمعه در چهار شهر و روستای یزد به دلیل کرونا لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۹۲۳۵

نمازجمعه در چهار شهر و روستای یزد به دلیل کرونا لغو شد

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین عبادی سیاسی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۲۴ شهر و روستاهای شهرستان‌های یزد، تفت، مهریز، بهاباد، اردکان، اشکذر، بافق و میبد اقامه می‌شود.  

وی از نمازگزاران خواست با ماسک و دستکش و همچنین همراه داشتن مهر و سجاده شخصی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه فردا شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو درخواست ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا برای حفظ سلامتی مردم، تعطیلی محل‌های اقامه نمازجمعه از نهم اسفند سال گذشته در یزد آغاز شد و  در شرایط عادی در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت  استان  اقامه می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه گفت: تاکنون ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

«سیما سادات لاری»  بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۸۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد یک هزار و ۶۲۸ نفر آنها بستری شدند.

 به گفته معاون وزارت  بهداشت تاکنون ۳۵۳ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون سه میلیون و ۶۶۷ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد .  شرایط در آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در حالت هشدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روند نزولی ابتلا و بستری به علت کرونا، از هفته سوم شهریور ماه در بسیاری از نقاط کشور متوقف شده و شاهد افزایش نسبی ابتلا و بستری در اغلب استان‌های کشور هستیم.

وی ادامه داد: در هفته جاری، تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز از ۸۸ به ۱۰۹ شهرستان افزایش یافته و شهرستان‌های با وضعیت هشدار از ۹۰ به ۱۰۸ مورد رسیده است.

لاری اظهار کرد: هر جریان اجتماعی که با نقض فاصله گذاری همراه باشد می‌تواند در انتقال ویروس کرونا موثر باشد.

معاون وزیر بهداشت گفت: همه دنیا به سمت بازگشایی‌ها حرکت می‌کنند و مهم‌ترین اصل در امان ماندن از ویروس کرونا، عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه رفتار اجتماعی پرخطر است. امیدواریم با پایبندی به توصیه‌های بهداشتی و کمک یکدیگر، این بیماری را در کشور مهار کنیم.

برچسب‌ها یزد ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه یزد ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در روستای قالیچه از توابع شهرستان ثلاث باباجانی

دریافت 18 MB کد خبر 6095591

دیگر خبرها

  • قدردانی از معلمان روستای ژان شهرستان دورود+گزارش
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب
  • سیلاب در روستای قالیچه از توابع شهرستان ثلاث باباجانی
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند