Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا ناجا  اظهار کرد: یکی از چالش‌های فعلی کاربران تلفن همراه در کشور، وجود سیم‌کارت‌هایی است که به علت عدم فعالیت کاربر توسط شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی، پس از پایان مهلت قانونی سلب امتیاز شده و مجددا به چرخه فروش برگردانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از این فرآیند، این نوع سیمکارت‌ها به صورت کاملاً قانونی در اختیار کاربری دیگر قرار می‌گیرد و کاربر جدید به تمام اطلاعات ذخیره شده براساس این شماره تلفن همراه، دسترسی خواهد داشت؛ اطلاعاتی که شامل پیام رسان‌های تلفن همراه به ویژه تلگرام خواهد بود و همه اطلاعات کاربر قبلی بدون هیچ دردسری در دسترس کاربر جدید خواهد بود.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: با این اتفاق، همه عواقب سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران جدید متوجه صاحب قانونی سیم کارت است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، تاکید کرد: موثرترین توصیه برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در این باره می‌تواند این باشد که فرد، پیش از فروش سیم کارت خود تمامی اکانت‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را غیر فعال کند و حتی لازم است پیش از واگذاری سیم کارت، کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی را نیز غیرفعال و حذف کرده و علاوه بر این عکس و فیلم‌های بارگذاری شده را هم از شبکه‌های اجتماعی حذف کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پلیس فتا ناجا سیم کارت سیم کارت پلیس فتا ناجا اکانت شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است

دریافت 261 MB کد خبر 6089380

دیگر خبرها

  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • آموزش تغییر ریجن پابجی موبایل به امارات
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • امروز آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور