Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت ناعادلانه در خودرو، مسکن و ارز است اما در مواد غذایی نیست، منبع گرانی اصناف نیست، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان، اگر قیمت براساس هزینه تولید کننده واقعی شود، گرانی نیز برطرف می شود برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه شبستان به شرح زیر است:

سازمان حمایت باید برای حمایت از مصرف کننده باید قیمت را کنترل کنند

محمدرضا کلامی شب گذشته (چهارشنبه ۲۶۶ شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: اگر ضعفی وجود دارد باید همه بپذیرند و در شرایط تحریم اقتصادی همه دستگاه ها برای معیشت مردم تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: کالاهایی که مشمول قیمت گذاری است کالای اساسی است که برای آن ها نرخ تعیین می کنیم اما باید نرخ ها با نظارت کامل تعیین شود همچنانکه در هفته های اخیر برای قیمت تخم مرغ سازمان حمایت به عنوان متولی بازار برای حمایت از مصرف کننده باید قیمت را کنترل کنند. 

کلامی افزود: در جلسه ستاد کارگروه تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور نرخ هرکیلو گرم تخم مرغ درب مرغداری اصلاح شد و سازمان حمایت نیز قیمت را روز شنبه اعلام می کند.

 

قیمت ناعادلانه در خودرو، مسکن و ارز است اما در مواد غذایی نیست

سیدجواد احمدی شب گذشته (چهارشنبه ۲۶ شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: بنا بر دستور رئیس جمهور نظارت ها از تولید و واردات تا مصرف کننده باشد. همه مسئولینی که در حوزه تامین، توزیع و نظارت بربازار هستند از جمله سازمان حمایت در نظارت نقش دارند.

معاون سازمان حمایت افزود: نظارت ها اکنون همچنان انجام می شود اما چرا نتیجه نظارت مححق نمی شود به این دلیل است که نظارت ها باید هوشمند باشد.

احمدی گفت: ضعف نظارتی وجود ندارد و سخنان رئیس جمهور مبتنی بر این است که نظارت ها باید هوشمندانه باشد. قیمت ناعادلانه در خودرو، مسکن و ارز است اما در مواد غذایی نیست. بنابر شواهد، آنچه اکنون در سطح بازار برای نظارت انجام می شود با استفاده از حداکثر توان نیروی انسانی و امکاناتی که در اختیار وزارت صمت است، انجام می شود.

احمدی گفت: سازمان حمایت با امکانات و نیروهای در اختیار با توان مضاعف نظارت ها و بازرسی ها را در بازار تشدید کرده است و ضعف نظارتی در این باره وجود ندارد.

 

منبع گرانی اصناف نیست

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران گفت: گرانی و گرانفروشی هرکدام جایگاه خود را دارد اما به طور کلی گرانی به اصناف ربطی نداردو اصناف نمی تواند کالا را گران کند. 

او گفت: آنچه مردم در بازار می بینند به ظاهر گرانفروشی است اما این گرانی است نه گرانفروشی. به طور مثال گرانی تخم مرغ باید قبل از اینکه در بازار  دیده شود مدیریت شود. بارها به واحدهای صنفی تاکید شده هیچ کالایی بدون فاکتور رسمی نباید دریافت شود چون کالای بدون فاکتور قاچاق است و برخورد می شود. 

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: منبع گرانی اصناف نیست ؛ برای قیمت گذاری باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بازار با کمبود کالا مواجه نشود چراکه کمبود کالا موجب گرانی کالا خواهد شد. چنانچه مشکلی در قیمت گذاری سازمان حمایت است باید تغییر قیمت ها به موقع باشد که در بازار مشکلی ایجاد نشود.

 

اگر قیمت براساس هزینه تولید کننده واقعی شود، گرانی نیز برطرف می شود

محمدرضا طلایی شب گذشته (چهارشنبه ۲۶ شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: تا امروز در تولید کمبودی نداشته ایم بجز نهاده ها که اکنون در بخش تخم مرغ و مرغ نیز نیاز کشور تامین شده است. 

 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره گرانی کالاها نیز گفت: وزارتخانه ما متولی تولید است و بازار زیر نظر ستاد تنظیم بازار است اما در حال حاضر تجدید نظر در قیمت سازمان حمایت می تواند مشکلات را برطرف کند بنابراین اگر قیمت براساس هزینه تولید کننده واقعی شود، گرانی نیز برطرف می شود.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان/دلار ۲۶۵۹۸ تومان

امروز (پنجشنبه 27 شهریور) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 228 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1940 دلار و هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 637 هزار تومان است. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 12 میلیون و 250 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 12 میلیون و 809 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 6 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 900 هزار تومان است.

 

امروز (پنجشنبه 27 شهریور) در بازار آزاد ارز دلار 26 هزار و 598 تومان، یورو 31 هزار و 552 تومان، پوند 35 هزار تومان، درهم امارات 7333 تومان، یوان چین 4 هزار تومان و لیر ترکیه 3604 تومن ارزشگذاری شده است.

 

این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه 26 شهریور) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 219 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1958 دلار، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 625 هزار تومان ارزشگذاری شده بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 12 میلیون و 100 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 12 میلیون و 789 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 6 میلیون و 700 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 800 هزار تومان، سکه یک گرمی یک میلیون و 970 هزار تومان بود.

 

همچنین (چهارشنبه 26 شهریور) در بازار آزاد ارز دلار 26 هزار و 602 تومان، یورو 31 هزار و 547 تومان، پوند 34 هزار و 615 هزار تومان، درهم امارات 7328 تومان، یوان چین 3981 تومان،  لیر ترکیه 3610 تومان بود./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سکه بهار آزادی طرح عیار یک میلیون سازمان حمایت گرم طلای هزار تومان مسکن و ارز نظارت ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: این کلوپ در گشت مشترک مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد و دیگر دستگاههای نظارتی شناسایی شد.   محسن صیادی عصر چهارشنبه افزود: علت اصلی پلمب این واحد صنفی گران فروشی و رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی در کنار سایر تخلف ها بود.   مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: مقادیر قابل توجهی نیز مواد مخدر از این واحد کشف شد و در اختیار دستگاههای ذیصلاح قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند