Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشتفان شلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اشتفان شلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، امیرعبداللهیان با اشاره به تاریخ روابط ۵۰۰ ساله دو کشور گفت: «مناسبات تاریخی و مراودات دیرینه تهران و وین پشتوانه مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری فیمابین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با توجه به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اتریش در مجلس یازدهم، بر توسعه هرچه بیشتر مناسبات پارلمانی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار استکباری کاخ سفید در نمایش عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا با توسل به زور و رفتار آمرانه در صدد اجبار حاکمان برخی کشور‌های خلیج فارس برای ایجاد رابطه با تل آویو است. اگر رفتار استکباری و تحقیر آمیز آمریکا در این موضوع دخیل نبود نیازی به نمایش سیرک ترامپ در بالکن کاخ سفید وجود نداشت.

وی افزود: نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل آویو صرفا هدف انتخاباتی دارد و فاقد ارزش است.

اشتفان شلتس، سفیر اتریش در تهران با تاکید بر جایگاه و اهمیت ایران در ثبات بخشی و امنیت در معادلات منطقه‌ای عنوان کرد: «اتریش، ایران را کشور مهم و دارای نقشی بسزا در منطقه به ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش می‌داند.»

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری بزرگ و تاریخی و تمدنی است و نقش ایران در منطقه مهم است، بیان کرد: «اهمیت توسعه مناسبات پارلمانی، افزایش مراودات و همکاری دو کشور را موجب خواهد شد و وین نسبت به تقویت تعاملات دو کشور از مسیر دیپلماسی پارلمانی تاکید دارد.»

در این دیدار آخرین مناسبات پارلمانی، دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات انتخاباتی آمریکا و وضعیت عراق، سوریه، افغانستان و یمن مورد توجه قرار گرفت./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان امارات متحده عربی امارات امیرعبداللهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه

وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتشبد سرگئی شایگو در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر آشتیانی ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی  تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند: حضور بازیگران  فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای 3+3 که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!