Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@23:28:12 GMT

جزئیات وام خرید لپ تاپ و گوشی هوشمند برای دانشجویان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۰۴۰۱

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم اعلام کرد: وام خرید لپ تاپ و گوشی هوشمند برای دانشجویان برای آموزش مجازی در صورت تأیید معاون دانشجویی دانشگاه داده می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای ناصر مطیعی افزود: هیئت امناء صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پنج نوع وام را مورد تأیید قرار داده که یکی از آن‌ها وام ضروری است و این وام ضروری برای حوادث غیرمترقبه و رویداد‌هایی که برای دانشجو روی می‌دهد که نیازمند لوازم پر هزینه است در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان این که در سال تحصیلی پیش رو آموزش مجازی در اولویت دانشگاه‌ها قرار گرفته است، گفت: تعدادی از دانشجویان برای استفاده از آموزش مجازی نیازمند ابزار هوشمند مانند تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ هستند و می‌توانند از طریق این وام ضروری این لوازم پرهزینه آموزشی را تهیه کنند.
آقای مطیعی با بیان این که معاون دانشجویی دانشگاه باید در جریان دریافت وام خرید لپ تاپ و گوشی هوشمند باشد، افزود: تأیید معاونت دانشجویی دانشگاه یک ضرورت و اولویت محسوب می‌شود، چون این وام به اندازه‌ای نیست که به همه دانشجویان تعلق بگیرد بنابر این با توجه به تأیید معاونت دانشجویی دانشگاه این وام به دانشجویان پرداخت می‌شود.
او در خصوص سقف پرداخت این وام گفت: در گذشته وام ضروری سقف آن یک میلیون تومان بوده و برای دانشجویان توان خواه یا نابینایان و یا دانشجویانی که دچار ناتوانی‌های جسمی هستند این وام تا سقف ۳ میلیون تومان داده می‌شد، اما هم اکنون سقف این وام برای همه دانشجویان افزایش یافته است.
رئیس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بعد از این که ثبت نام‌ها صورت گرفت و دانشجو بودن دانشجویان در سامانه دانشگاه محرز شد بخشنامه صندوق رفاه به دانشگاه‌ها در خصوص زمان آغاز و پایان دریافت وام ابلاغ می‌شود و دانشجویان با مراجعه به سامانه صندوق رفاه می‌توانند برای دریافت این وام ثبت نام کنند، بنابر این نیازی به حضور دانشجو در دانشگاه و یا در صندوق رفاه نیست و سلسله مراتب به صورت سیستمی انجام می‌شود و درخواست دانشجو به صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال می‌شود و پس از بررسی‌ها وام خرید لپ تاپ و گوشی هوشمند به دانشجویان تعلق می‌گیرد. برچسب ها: وام ، لپ تاپ ، گوشی هوشمند ، دانشجویان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وام لپ تاپ گوشی هوشمند دانشجویان دانشجویی دانشگاه برای دانشجو وزارت علوم صندوق رفاه وام ضروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازار عینک‌های هوشمند یک دنیای پر تحرک است که همواره در حال تغییر و تحول است. از سال ۲۰۲۲ این بازار با ارزشی فراتر از یک میلیارد دلار ظاهر شده است و به طور پیوسته در حال گسترش است. با نرخ رشد خیره کننده‌ای که تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی می‌شود، عینک‌های هوشمند به یکی از جذاب‌ترین و پر رونق‌ترین بازار‌های دنیای فناوری تبدیل شده اند.

این رشد ناشی از افزایش نیاز به دستگاه‌هایی است که به طور همزمان قادر به انجام وظایف پیچیده و ارائه تجربیات کربری منحصر به فرد هستند. با پیشرفت فناوری پوشیدنی، ارتقاء فناوری‌های دیجیتال و به کار گیری فناوری ۵G بازار عینک‌های هوشمند به یک مکانی از تحول و نوآوری تبدیل شده است که همواره برای کشف و کاربرد‌های جدید آماده است.

علیرضا یحیایی، یکی از مجریان این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا گفت: این محصول یک دمو (نسخه نمایشی) و گجت پوشیدنی است و عینک هوشمند دستیار محسوب می‌شود که می‌تواند با قابلیت‌های صوتی در زمان واقعی، به مسیریابی در محیط‌های پیچیده و تشخیص دقیق اشیاء، به کاربران کمک کند.

وی افزود: این محصول برای افراد نابینا، دانشجویان، اساتید دانشگاه، متخصصان، پزشکان و کادر درمانی و حتی افراد عادی کاربرد دارد، اما در حال حاضر گروه هدف ما افراد نابینایان هستند؛ این عینک با استفاده از پردازش تصویر و هوش مصنوعی مسیر را برای نابینایان آنالیز و شناسایی می‌کند و به وسیله اسپیکر‌هایی که درون سیستم تعبیه شده است، اعلام می‌کند فرد به سمت چپ یا راست حرکت کند. جلوی او انسان، ماشین، مانع و چاله‌ای قرار دارد. 

یحیایی تصریح کرد: در حال حاضر خط بریل در کافه ها، رستوران‌ها و در سطح شهر خیلی کم وجود دارد. صفحه تلفن‌های همراه نیز بریل نیست. یکی از قابلیت‌هایی که این محصول دارد، قرائت متون عادی برای افراد نابیناست.

وی تاکید کرد: این محصول ضمن اینکه برای افراد نابینا امکاناتی از قبیل توصیف‌های صوتی، کمک به مسیریابی وتشخیص اشیاء فراهم می‌کند و زندگی روزمره افراد نابینا را بهبود می‌بخشد؛ همچنین برای دانشجویان نیز به منظور ارائه محتوای آموزشی تعاملی، شبیه سازی‌های آزمایشگاه مجازی و محتوای آموزشی جذاب را فراهم کند.

یحیایی گفت: این محصل ابزار‌های بی قیاس برای کمک به پزشکان و کادر درمانی در زمان عمل ها، مشاوره‌ها و تشخیص‌ها را فراهم می‌کند و برای افراد متخصص نیز زمینه‌ای برای دسترسی آسان به اطلاعات، همکاری از راه دور و اجرای فرایند‌های راهنمایی شده به وجود می‌آورد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: این محصول هم اکنون نمونه مشابه داخلی ندارد و در مرحله ثبت اختراع است.

وی اضافه کرد: ما برای تولید نمونه اولیه این محصول نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه داریم. متاسفانه اعمال تحریم‌ها شرایط کار را برای ما سخت‌تر کرده اند. یکی از مشکلات اصلی مان این است که مجبوریم قیمت این دمو را به دلار اعلام کنیم، زیرا قیمت ریال ثبات ندارد و همه قطعات این محصول وارداتی هستند به همین دلیل نوسان‌های بازار روند اجرای کار ما را دچار نوسان کرده است.

به گفته یحیایی، امیدواریم دولت برای رفع این مشکلات با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه به دانشجویان، ما را در این زمینه کمک کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟