Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از راه‌اندازی مجمع خیرین توسعه روستایی استان برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان، امروز پنج شنبه ۲۷ شهریور در مراسم آغاز به کار و تشکیل مجمع خیرین توسعه روستا و مناطق محروم استان گفت: با پیگیری‌های شخص استاندار، شکل‌گیری این مجمع در خراسان جنوبی به صورت پایلوت کشوری انجام می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مجمع، ضمن شناسایی نواقص و مشکلات موجود در روستاها و مناطق محروم مورد هدف، با بهره گیری از توان و ظرفیت خیرین و علاقه‌مندان به فعالیت‌های عام المنفعه، زمینه توزیع امکانات به منظور رفع مشکلات آنان فراهم می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که توجه ویژه به مناطق روستایی و ارتقاء شاخص‌های توسعه در روستاها از جمله اولویت‌های اساسی کشور است، خاطرنشان کرد: این توسعه با هدف بالا بردن سطح کیفیت زندگی و افزایش درآمد روستائیان، به دنبال ایجاد انگیزه برای ماندگاری در محیط های روستایی می باشد لذا می‌طلبد برای تحقق آن به صورت هدفمند برنامه‌ریزی شود.

میرجعفریان بیان کرد: مرور سوابق گذشته زمینه‌های فعالیتی خیرین و نیکوکاران در ورود به عرصه کمک به روستاها و مناطق محروم ، نقاط روشن و درخشانی را از کمک های انسان دوستانه نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت عظیم مردمی در رفع موانع و مشکلات، آن چه الزام آور است، توجه به رشد متوازن توسعه در روستا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: شواهد نشان می‌دهد ورود خیرین به بخش‌هایی از نیازهای مردم به ویژه در مناطق روستایی، نه تنها آن کاستی را برطرف کرده بلکه در برخی روستاها، ظرفیت‌هایی بیش از حد نیاز ایجاد کرده است.

میرجعفریان، ورود خیرین به ساخت کلاس درس و مدرسه را نمونه ای از این مشارکت عالی عنوان کرد و ادامه داد: گاه شاهدیم در برخی از روستاها که زیرساخت‌های آموزشی به خوبی برطرف شده، نیازهای مردم به مسکن یا امکانات بهداشتی هنوز وجود دارد.

وی تصریح کرد: نگاه متوازن به توسعه روستا به ما کمک می‌کند همه نیازها را به شکل واقعی ببینیم و برای رفع و رجوع همه آنها درست برنامه ریزی نماییم تا به شکل مطلوبی انجام گیرند.

جلسه تشکیل مجمع خیرین توسعه روستا و مناطق محروم استان(ماندگاران) با حضور جمعی از مدیران ستادی و استانی و همچنین خیرین برگزار شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روستا مناطق محروم خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی

عادل اربابی مدیر روابط عمومی هلال‌احمر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امدادرسانی به شهرستان‌های گرفتار در سیلاب به طور مستمر در حال انجام است، گفت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند که نیروهای امدادی هلال‌احمر به این روستاها اعزام شدند و عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

دریافت 36 MB

تصویربردار: سپیده قلندری / تدوینگر: یزدان قربانی 

دیگر خبرها

  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی