Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش ایرنا، سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توئیتی اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی ابها در جنوب عربستان هدف قرار گرفته است.
سریع گفت که یک نقطه نظامی در فرودگاه أبها با یک فروند پهپاد صماد۳ هدف قرار گرفته شد.
 وی تصریح کرد که این حمله در پاسخ به تجاوز ادامه دار دشمن و ادامه محاصره کشور یمن صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از "ترکی المالکی" سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان نیز ضمن تأیید حمله پهپادی نیروهای انصارالله به این کشور مدعی شد: نیروهای مشترک ائتلاف موفق به رهگیری و انهدام یک فروند پهپاد انفجاری شدند که از سوی حوثی‌ها به سوی شهر "خمیس مشیط" عربستان شلیک شده بود.
خمیس مشیط اسم شهری در منطقه عسیر سعودی است که در جنوب غرب این کشور واقع شده است.
مالکی برای توجیه ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی عربستان مدعی شد که این حمله عمدی و هدفمند به مراکز غیر نظامی منطقه جنوبی عربستان انجام گرفت.
سریع ۲۰ شهریورماه نیز از حمله موشکی موفقیت آمیز به یک هدف مهم در ریاض پایتخت عربستان خبر داد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به اینکه این حمله با موشک بالستیک «ذوالفقار» و به وسیله ۴ پهپاد «صماد ۳» صورت گرفته، گفت که این حمله در پاسخ به تجاوز ادامه دار دشمن و ادامه محاصره کشور یمن صورت گرفته است
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۱۹ شهریور ماه نیز با چندین پهپاد"قاصف کا۲" برخی مراکز نظامی و حساس در داخل فرودگاه بین‌المللی أبها در جنوب غرب عربستان را هدف قرار دادند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن این حملات را دقیق توصیف کرده و افزوده بود که این حمله پهپادی در پاسخ به تشدید حملات متجاوزان، جنایت‌ها و ادامه محاصره آنان علیه کشور یمن صورت گرفته است.
عربستان پس از حدود تقریبا پنج سال از آغاز جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه‌تنها به اهداف خود دست نیافته، بلکه هزینه‌های زیادی را به اقتصادش تحمیل کرده است.
انصارالله پس از آن که عربستان توافق آتش‌بسی را که خود اعلام کرده بود، نقض کرد، حملاتش را به مراکز حساس نظامی سعودی از سر گرفته است.
یمن از ۲ سال گذشته توانسته در زمینه تولید سلاح‌های هوایی به پیشرفت قابل توجهی برسد که پیروزی‌های ارتش یمن و درماندگی دفاع هوایی عربستان را به دنبال داشته است.
نگاهی به افزایش توان موشکی و پهپادی یمن، نشان می‌دهد که یمنی‌ها از حدود سه سال پیش به تولید موشک‌های پیشرفته و نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) پرداخته‌اند اقدامی که موجب برتری نظامی در مقابله با تجاوز سعودی‌ها شده است.

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن مجدد بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت بار دیگر یک کشتی اسرائیلی و همچنین بندر «ایلات» را مجددا هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروی دریایی یمن کشتی اسرائیلی MSC DARWIN را در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب و چند پهپاد با دقت مورد اصابت قرار داد.

یحیی سریع گفت: نیروهای مسلح یمن همچنین با چند موشک بالستیک و کروز چند هدف وابسته به دشمن صهیونیست را در منطقه ام‌الرشراش (بندر ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله دقیق قرار دادند.

این چندمین باری است که ارتش یمن در راستای حمایت از عزه، بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • (ویدیو) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • فیلم/ حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان