Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@00:09:39 GMT

آمریکا مسئول برهم زدن تلاش‌ها برای تشکیل دولت لبنان است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۲۵۰۳

آمریکا مسئول برهم زدن تلاش‌ها برای تشکیل دولت لبنان است

فراکسیون «الوفاء للمقاومه» وابسته به جنبش حزب‌الله لبنان دولت آمریکا را مسئول برهم زدن تلاش‌های صورت گرفته برای تشکیل دولت در این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،فراکسیون «الوفاء للمقاومه» وابسته به جنبش حزب‌الله لبنان، امروز اعلام کرد اینکه طرفی بخواهد به‌جای این فراکسیون نماینده‌های آن را انتخاب کند را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فراکسیون افزود: تلاش برخی‌ها برای قدرت گرفتن از خارج آن‌هم برای تشکیل یک دولت با وزرای جعلی تلاشی است که هدف آن از بین بردن ابتکار فرانسه است.

فراکسیون الوفاء للمقاومه بر اهمیت طرح فرانسه تأکید و اعلام کرد: دولت آمریکا که از منافع اسرائیل در نابودی ثبات کشور و تقویت قدرت، اقتصاد و کارآمدی‌اش در منطقه و جهان حمایت می‌کند، مسئول تعطیل کردن تلاش‌ها برای تشکیل دولت با هدف ممانعت از احیای جایگاه لبنان در منطقه و جهان است. آمریکا همچنین مستقیماً در مانع‌تراشی در تلاش‌ها برای تشکیل دولتی که بیانگر تفاهم ملی و تأکید بر همکاری بین گروه‌های لبنانی باشد، دخیل است.

این فراکسیون همچنین از مسئولان لبنانی که این تلاش‌ها را تعطیل می‌کنند عاجزانه خواست منافع کشور را در اولویت قرار دهند.

فراکسیون الوفا للمقاومه در ادامه توافقات سازش امارات و بحرین با اسرائیل را برخلاف خواست ملت‌هایشان دانست و گفت: این خیانت به مسئله فلسطین است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا حزب الله لبنان برای تشکیل دولت تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور به خصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیر عبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 6094831

دیگر خبرها

  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا