Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:24:52 GMT

بازی‌های عشایری لرستان ثبت میراث ناملموس شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۲۵۳۴

بازی‌های عشایری لرستان ثبت میراث ناملموس شود

ایسنا/لرستان سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی می‌گوید: بازی‌های عشایری لرستان می‌تواند ثبت میراث ناملموس شود.

عباسعلی اکبری بیست و هفتم شهریور ماه در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ومحلی لرستان، اظهار کرد: هیئت ورزش‌های روستایی لرستان طی چهار سال گذشته عملکرد خوبی داشته و دارای پایگاه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این هیئت در زمان سیل اخیر استان فعالیت‌های ماندگاری از خود نشان داد که تقدیر وزارت ورزش را نیز در پی داشت.

اکبری لرستان را خطه و پشتوانه ورزش کشور دانست و اضافه کرد: باتوجه به حجم روستاها در لرستان باید نگاه مدیران استانی به حوزه ورزش روستایی ارتقا پیدا کند چرا که با شادابی در جامعه روستایی می‌توان مشارکت اجتماعی را بیشتر کرد.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با بیان اینکه  لرستان دارای ۱۱ شهرستان ، ۲۲ بخش، ۱۰۱ دهستان، ۲۵۸۹ روستا، ۱۰۳ روستای بالای هزار نفر، ۱۹۹ روستای زیر ۹۰۰ نفر و ۲۲۸۷ روستای زیر ۵۰۰ نفر است، تاکید کرد: این آمار  یک حجم وسیعی از جامعه روستایی  در استان را نشان می‌دهد که باتوجه به انتظار این قشر مولد برای  عدالت و اعتماد اجتماعی این اتفاق در هیئت ورزش‌های روستایی استان  افتاده است.

وی یادآور شد: لرستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی که دارد نیاز است یک نگاه ویژه به ورزش‌های روستایی در این استان صورت بگیرد.

اکبری با بیان اینکه ۷۵ بازی انفرادی و گروهی در حوزه ورزش روستایی در لرستان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: بازی‌های مختلف ورزشی ازجمله کشتی لری، دال پلان، قازقلنگ و غیره ازجمله این ورزش‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه لرستان در ورزش‌های روستایی و بازی‌های عشایری پیشتاز است، یادآورشد: لرستان این ظرفیت را دارد که این بازی‌ها را به عنوان میراث ناملموس کشور ثبت کند لذا باید مسیر را به سمتی ببریم که با شناسایی،  استانداردسازی و برگزاری آنها این اتفاق انجام گیرد.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی بیان کرد: طرح جشنواره گلونی به عنوان حجاب لرستان به نهاد ریاست جمهوری رفته و روند برگزاری جشنواره آن در معاونت بانوان در حال انجام است.

وی گفت: اخیرا ۳۰ خانه ورزش روستایی در لرستان راه‌اندازی و تجهیز شد که کاری بسیار عظیم در حوزه ورزش‌های روستایی محسوب می‌شود.

اکبری با بیان اینکه  بسیاری از قهرمانان ورزش ما از جامعه روستایی آمده‌اند، افزود: امیدواریم از طریق ورزش‌های روستایی بتوانیم قهرمانانی را تا سطح المپیک  به ورزش کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی روستایی و بازی های بومی ورزش های روستایی ورزش روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین

پخش زنده بازی یوونتوس و میلان در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های یوونتوس و میلان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز یوونتوس و میلان

سری آ ایتالیا (یوونتوس - میلان) ساعت ۱۹:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 748354

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • بزن بزن جدید در ورزش ایران؛ کتک زدن شدید داور وسط چمن | فیلم
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم