Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش واشنگتن اگزمایر، نظرسنجی مرکز تحقیقاتی "پیو" نشان می‌دهد که مردم آمریکا به رغم نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، بیشتر اخبار اعتراضات علیه نژادپرستی را دنبال می‌کنند تا انتخابات.

 نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو که در تاریخ ۳۱ آگوست تا ۷ سپتامبر (۱۰-۱۷ شهریور) تهیه شده است، نشان می‌دهد که ۷۸ درصد از مردم آمریکا اخبار درگیری میان معترضان به نژادپرستی با نیرو‌های فدرال در سراسر شهر‌های آمریکا را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتایج همچنین بیانگر آن است که تنها ۱۸ درصد از مردم آمریکا کمتر به اخبار این اعتراضات گوش و یا اهمیت می‌دهند.

یافته‌های این نظرسنجی حاکی است که مردم آمریکا به اخبار اعتراضات حتی نسبت به موضوع چالشی نحوه رای گیری انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) و تلاش‌های کنگره برای تصویب لایجه بودجه حمایتی کرونا اهمیت بیشتری می‌دهند.

از هر ۱۰ شرکت کننده در این نظر سنجی هشت نفر بر این باور بودند که موضوع اعتراضات به نژادپرستی مهم‌ترین مسئله کنونی آمریکا است.

اعتراضات سراسری آمریکا پس از کشته شدن سیاه‌پوستی به نام «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، برپا شد و همچنان ادامه دارد.

این اعتراضات که بیش از سه ماه متوالی ادامه داشته، در برهه‌ای به دلیل دخالت مأموران فدرال به دستور ترامپ برای سرکوب معترضان شدت گرفت، اما انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت ترامپ دستور دهد مأموران فدرال خیابان‌ها را ترک کنند.

با این وجود ترامپ تهدید کرد در صورتی که مقامات محلی نتوانند به این اعتراضات خاتمه دهند، بار دیگر مأموران فدرال را به خیابان‌های این شهر گسیل خواهد کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا اعتراضات پارسی خبر انتخابات آمریکا مردم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • علل، انگیزه‌ها و نتایج خیزش دانشگاهیان آمریکا ضد اسرائیل
  • چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا: «از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم»
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • جای دانشجو زندان نیست!