Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@13:15:59 GMT

تشکیل قرارگاه جهش تولید در سازمان بسیج دانشجویی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۲۷۳۱

تشکیل قرارگاه جهش تولید در سازمان بسیج دانشجویی

قرارگاه جهش تولید سازمان بسیج دانشجویی تشکیل شد - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، صادق مفرد، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی، اظهار داشت: همه گیری بیماری کرونا در کشورهای جهان، نشان داده است که دولتها به تنهایی قادر به مدیریت همه جانبه این بیماری نیستند و این مردم  هستند که می‌توانند در پهنه های کوچک و بزرگ محل زندگی خود دست به اقدامات اثرگذار بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از گذشت چندماه ماه از ورود بیماری کرونا به کشور و فعالیت فراگیر آحاد دانشجویان و جهادگران در زمینه پیشگیری از گسترش بیماری کرونا و کمک به تیم درمان و ایجاد آرامش نسبی در سطح جامعه در حوزه سلامت، ایجاد وقفه در اقتصاد و کسب و کار باعث تاثیر منفی بر وضعیت تولید و معیشت مردم به ویژه در فعالیت های خرد و کوچک شده است. مشاغلی که عموما توسط اقشار ضعیف و مستضعف جامعه راه اندازی و اداره می گردند که در شرایط حاضر به دلیل بروز مشکلات در شبکه تولید، توزیع و مصرف  دچار مشکل شده اند.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: در چنین شرایطی مسئولیت و نقش بسیج دانشجویی که در عبور از حوادث و بحران ها توانسته اند کمک شایان توجه و ارزشمندی را بعمل آورند در این برهه زمانی نیز با حمایت و بستر سازی مناسب می توانند در احیاء رونق و جهش تولید نقش آفرینی کند.

وی درباره هدف از تشکیل قرارگاه اظهار داشت: نقش آفرینی بسیج دانشجویی در توسعه و رونق بخشیدن به وضعیت تولید و اشتغال در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی با رویکرد مسئله محوری و از طریق اقدامات پژوهشی،  مطالبه گری و  فعالیت های جهادی سطوح اجرایی، پژوهش و فناوری، بررسی موانع جهش تولید و ترسیم نظام مسائل تولید (در سطح بومی و ملی) ، انجام اقدامات فناورانه و سیاستگذاری در راستای جهش تولید، ارائه طرح های نوآورانه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی، شناسایی مسائل شهرک های صنعتی و ارائه راهکار های عملی با همکاری بسیج صنعت، حمایت از هسته های فناورانه در راستای جهش تولید،  مطالبه گری و گفتمان سازی، بررسی موانع جهش تولید و مطالبه گری آن از مسئولین مربوطه و مبارزه با قوانین و رویه های مانع جهش تولید است.

مفرد گفت: در حوزه عملیات جهادی، کمک به بازاررسانی محصولات از طریق معرفی و یا تشکیل غرفه های محلی، کمک به کاهش ضایعات باغات و کشاورزی از طریق تقویت صنایع تبدیلی، کمک به بسته بندی، تکمیل و برندسازی محصولات، انجام فعالیت های عمرانی در حوزه زیرساخت مشاغل نظیر آبرسانی از دیگر اهداف است.

انتقاد بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از عدم سخنرانی تشکل‌های دانشجویی در حضور روحانی

 

وی افزود: در حوزه فرهنگسازی نیز برگزاری برنامه های مختلف جهت ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، نشست کارافرینان موفق در دانشگاه ها، پرداختن به موضوع  جهش تولید در جشنواره ققنوس را شامل می‌شود ، همچنین در رشد و کادرسازی ارائه آموزه های مرتبط با جهش تولید ویژه بسیجیان در دوره های مختلف از دیگر اهداف به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج دانشجویی تشکلهای دانشجویی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران بسیج دانشجویی تشکلهای دانشجویی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران سازمان بسیج دانشجویی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6090858 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید