Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه در سخنان گفت که آمریکا هیچگاه صادقانه به اشتباهاتش در خاورمیانه و آفریقا اعتراف نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه "RTVi" اظهار کرد که آمریکا هیچگاه صادقانه به اشتباهاتش در منطقه خاورمیانه و آفریقا اذعان نخواهد کرد.

وی گفت: جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا ماه می ۲۰۰۳ در ناو هواپیمابر آمریکایی اعلام کرد تغییری که واشنگتن در نظام عراق ایجاد کرد، پیروزی دموکراسی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف افزود: اطلاع یافتن از ارزیابی فعلی رئیس جمهور اسبق آمریکا در مورد اوضاع عراق مورد توجه خواهد بود، اما بعید است کسی در زمان کنونی به این موضوع بپردازد. آن زمانی که افراد صادقانه به اشتباهات خود اعتراف می‌کردند، گذشته است.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که هیچ کشوری نه تنها در اتحاد جماهیر شوروی، بلکه در هر منطقه دیگری که آمریکایی‌ها نظام‌های حاکم آنها را سرنگون کردند، هیچ خیر و سودی از "قدرت نرم" ایالات متحده نبردند.

وی با یادآوری تحولات لیبی در این باره تصریح کرد: تلاش کردند تا این کار را در سوریه انجام دهند اما شکست خوردند و اکنون امیدوارم که همه چیز به شکل دیگری در لیبی پیش برود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسیه و آمریکا سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است