Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@15:16:08 GMT

فرهنگ استفاده از ماسک کرونا را از پا در می‌آورد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۹۵۰

مسعود مردانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: رعایت اصول بهداشتی در کشور توسط همه افراد جامعه باید به صورت یک فرهنگ در آید زیرا ویروس کرونا بسیار خطرناک است و رفتارهای متفاوتی را با علایم مختلف از خود بروز می دهد، اگر مردم موارد را بطور کامل رعایت کنند در ۶ ماهه دوم امسال می توانیم آن را شکست دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پایان کرونا به نوع رفتار مردم بستگی دارد، از همه افراد جامعه می خواهیم که به توصیه های بهداشتی توجه خاصی کنند بویژه در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: قشر زحمتکش کادر درمانی نیازمند همراهی مردم در شکست کرونا هستند و اگر آنها توصیه های بهداشتی را همچنان رعایت کنند، پاییز و زمستان امسال که آنفلوآنزا نیز شیوع دارد، می توان مبتلایان به کرونا را کاهش داد.

مردانی درباره تغذیه مبتلایان به کرونا، گفت: مصرف مایعات حداقل هشت لیوان در روز برای رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی، خوردن روزانه میوه و سبزی تازه یا سبزیجات آب پز برای تحریک اشتها و تامین ریز مغذی ها، استفاده از ویتامین A برای حفظ یکپارچگی مخاط تنفسی، زرده تخم مرغ، میوه و سبزی های نارنجی، زرد و سبزی هایی با برگ تیره برای افرادی که به کرونا مبتلا هستند، ضروری است.

وی، استفاده از روغن گیاهی یا نباتی برای تامین انرژی روزانه و ویتامین های محلول در چربی در تهیه غذا، زیتون و کنجد، مصرف منابع غذایی مانند گوشت، تخم مرغ، حبوبات، غلات و انواع مغزها که شامل پروتئین، روی، آهن  و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، منابع کربوهیدرات مانند برنج سیب زمینی، نان سبوس دار حداقل در یکی از وعده های روزانه و ویتامین C برای خاصیت آنتی اکسیدانی مانند آب نارنج و آب لیموترش را از دیگر نکات تغذیه ای مفید برای مبتلایان به کرونا عنوان کرد.

مردانی تصریح کرد: استفاده از عسل، سیر، پیاز، زنجبیل و زرچوبی برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه نیز مفید بوده و  خوردن موز نیز باعث رفع حالت تهوع می شود.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم خواست درفصل سرما غیر از موارد ضروری کمتر از منزل خارج شوند و خانه را امن ترین مکان برای رهایی از کرونا دانست.

بسیاری از کارشناسان سلامت و پزشکان نسبت شیوع توامان آنفلوآنزا در کنار کرونا در فصل پاییز هشدار داده اند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (پنجشنبه) گفت: تاکنون ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت روز خلیج فارس اظهار کرد: نام خلیج فارس تا همیشه جاویدان است و تغییری نمی‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های خلیج فارس بیان کرد: دریا داری ظرفیت بسیار زیادی است و باید برای توسعه اقتصاد دریا پایه از همه توان استفاده شود و برنامه جامعی در استان برای این مهم وجود داشته باشد.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز کارگر خاطرنشان کرد: کارگران در عرصه تولید و درآمدزایی نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر عظیم بیش از پیش توجه شود.

وی با گرامیداشت روز معلم بیان کرد: خداوند نخستین معلم انسان‌ها است و باید توجه ویژه‌ای به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به شرارت‌ها و جنایات آمریکا تاکید کرد: حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین نمونه‌ای از اقدامات ضد حقوق بشری است و این در حالی صورت رفته که آمریکایی‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

وی تحقق مسوولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر را ضروری دانست و بیان کرد: مردم استان بوشهر نسبت به بی‌توجهی به این مسؤولیت‌ها گلایه دارند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار پایان دادن به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها توسط پتروشیمی‌ها شد و تاکید کرد: تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان یک نیاز ضروری است.

وی خواستار توجه پتروشیمی‌ها به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش در استان بوشهر شد و تاکید کرد: این خدمات در استان بوشهر به خوبی انجام نشده است و یا به صورت حداقلی انجام می‌گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در حال حاضر ورزش استان بوشهر در شرایط سختی به سر می‌برد تاکید کرد: اگر این صنایع از دیگران حمایت می‌کنند باید از ورزش استان بوشهر نیز چنین حمایتی صورت بگیرد.

وی به وجود هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان اشاره کرد و افزود: متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ کرده و محترم بشمارند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به حذف شهرستان دیر از دریافت حق آلایندگی بیان کرد: شنیده می‌شود که سهم و حق آلایندگی شهرستان دیر سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات باید منطقی و قانونی باشد اضافه کرد: از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

کد خبر 6089057

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی