Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@04:34:21 GMT

توصیه‌های هلال احمر درباره واکسن آنفلوآنزا

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۴۰۰۴

توصیه‌های هلال احمر درباره واکسن آنفلوآنزا

به گزارش افکارنیوز،

با فرا رسیدن زمان توزیع واکسن آنفلوآنزا معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر توصیه‌هایی را برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اعلام کرد. سالمندان، کودکان بالای ۶ ماه، افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری کلیه ای، دیابت، ایدز، مشکلات قلبی و یا اختلالات ریوی نظیر آسم و زنان بارداری که در فصل آنفلوآنزا در سه ماهه دوم یا سوم بارداری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا

به دلیل اینکه پس از ترزیق واکسن حدود ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا ایمنی ایجاد شود، لذا از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه زمان مناسبی برای تزریق واکسن آنفلوآنزاست. خانم‌های باردار در سه ماهه اول بارداری منع مصرف دارد، ولی در سه ماهه دوم و سوم بارداری تحت نظر پزشک می‌توانند استفاده کنند، همچنین خانم‌های شیرده هم می‌توانند واکسن بزنند و محدودیتی ندارد.

افرادی که نباید واکسن آنفلوآنزا بزنند

افراد مبتلا به بیماری تنفسی حاد و کسانی که نسبت به تخم مرغ آلرژی دارند هم به هیچ عنوان نباید به سمت این واکسن بروند، همچنین افرادی که دچار سندروم شلی عضلات هستند هم گروهی هستند که مصرف واکسن آنفلوآنزا به آن‌ها توصیه نمی‌شود.

عوارض واکسن آنفلوآنزا

عوارضی مانند سر درد، تعریق، درد عضلات و مفاصل، گاهی تب و لرز، ضعف و خستگی و سرخی در محل ترزیق از عوارض این واکسن است، جالب است بدانید که ویروس آنفلوآنزا مدام در حال تغییر است لذا واکسن آنفلوآنزا به صورت سالیانه و مطابق با تغییرات احتمالی به بازار عرضه می‌شود و تزریق آن بین ۶ تا ۱۲ ماه شخص را ایمن می‌کند.

آیا واکسن آنفلوآنزا در برابر کرونا ایمنی ایجاد می‌کند؟

واکسن آنفلوآنزا از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کند بلکه صرفا از تعداد دفعات احتمالی ابتلا به آنفلوآنزا و یا شدت بیماری می‌کاهد و برای سرماخوردگی و بیماری کووید ۱۹ کاربرد و اثری ندارد. افرادی که علائم سرماخوردگی دارند تازمان رفع کامل علائم تزریق واکسن آنفلوآنزا نباید این واکسن را ترزیق کنند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا هلال احمر واکسن آنفلوآنزا جمعیت هلال احمر کودکان هلال احمر واکسن آنفلوآنزا تزریق واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از نجات کودک ۲ ساله در حال غرق‌ شدن در رودخانه‌ یکی از روستا‌های مهاباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آن‌ها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌وجوی فرد غرق‌شده دیگری هستند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه