Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر مکلف لبنان با رئیس جمهوری این کشور درباره روند تشکیل دولت و موضع احزاب سیاسی در این زمینه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المنار، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان شامگاه پنجشنبه میزبان مصطفی ادیب، نخست‌وزیر مکلف این کشور در کاخ بعبدا در بیروت بود.

طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار به بررسی نتایج گفتوگوهای میشل عون با رؤسای فراکسیون‌های پارلمان و احزاب مختلف و تسریع در روند تشکیل دولت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل عون در این دیدار از مصطفی ادیب خواست که برای تشکیل دولت و برطرف کردن این مشکل به گفت‌وگو و تماس‌های خود ادامه دهد، چراکه وضعیت حال حاضر لبنان نیازمند یک تلاش نجات‌بخش سریع است.

وی همچنین بر پایبندی به ابتکار عمل فرانسه که مورد تأیید رهبران سیاسی لبنان قرار گرفته است، تأکید کرد.

مصطفی ادیب نیز در سخنانی پس از دیدار با عون گفت: با رئیس جمهور مشکلاتی را که در مسیر تشکیل دولت با آنها مواجه بودم، در میان گذاشتم. من خوب می‌دانم که زمانی برای تلف کردن نداریم و درصدد همکاری با همه برای تشکیل دولتی هستم که اختیار اجرای توافقات صورت گرفته با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را داشته باشد.

وی افزود: ما با میشل عون توافق کردیم که کمی صبر کنیم تا وقت بیشتری به رایزنی‌ها برای تشکیل دولت اختصاص بدهیم و ما امیدوار به کسب بهترین نتایج هستیم.

این درحالی است که یک روزنامه نگار لبنانی چهارشنبه مدعی شد ادیب استعفایش از این سمت را نوشته و سرنوشت این مساله طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکیل دولت لبنان مصطفی ادیب میشل عون تشکیل دولت مصطفی ادیب میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری جشنواره چومچه خاتون در ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان کوثر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهمین جشنواره چومچه خاتون یا طلب باران روز ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر گیوی شهرستان کوثر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره هر ساله و بر اساس یکی از آئین‌های ریشه‌دار استان برگزار می‌شود که امسال دهمین دوره آن همراه با معرفی سایر آداب و رسوم شهرستان کوثر و با برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگری و به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان، جشنواره‌های متعددی را در نظر گرفته‌ایم که در همین راستا جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون در شهرستان بیله‌سوار و جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان گرمی طی روزهای گذشته برگزار شد.

محمدی ادیب با اشاره به سایر جشنواره‌های پیش‌رو، ادامه داد: جشنواره طبخ آبزیان با همکاری اداره کل شیلات در شهرستان مشگین‌شهر و جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر، نیز برای روزها و ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 751532

دیگر خبرها

  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • کرمانی ها ۱۰ روز زیر سایه خورشید می روند
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ملی‌پوشان فوتسال به دیدار رئیس جمهور می‌روند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • میشل: شکست دادن بارسا جشن گرفتن دارد