Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@20:30:19 GMT

وینستون گروم نویسنده رمان «فارست گامپ» درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۴۲۶۳

وینستون گروم نویسنده رمان «فارست گامپ» درگذشت

 شهردار فیرهوپ در آلابامای آمریکا خبر درگذشت وینستون گروم را با پستی که در فیس‌بوک منتشر کرد، به اطلاع عموم رساند.

گروم «فارست گامپ» را سال ۱۹۸۶ نوشت و این کتاب به سرعت به کتابی پرفروش بدل شد و ۱.۷ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. با اقتباس از این کتاب فیلم مشهوری به همین نام در سال ۱۹۹۴ با بازی تام هنکس، گری سینایس و رابین رایت ساخته شد که ۶ جایزه اسکار در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این جوایز جایزه بهترین بازیگر مرد برای تام هنکس و بهترین کارگردانی برای رابرت زمکیس بود.

وینستون گروم سال ۱۹۹۵ ادامه‌ای بر این رمان با عنوان «گامپ و کمپانی» نوشت.

وی سال ۱۹۴۴ در واشینگتن متولد و در آلاباما بزرگ شده بود. او نویسندگی را از وقتی در کالج بود شروع کرد و سال ۱۹۶۵ از دانشگاه آلاباما در رشته زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شد و بعد ۴ سال در ارتش آمریکا به خدمت پرداخت که حضور در ویتنام را هم دربرمی‌گرفت.

او پس از بازگشت به کشورش، گزارشگر «واشینگتن استار» شد و بعد همه تمرکزش را بر نوشتن گذاشت و به نیویورک نقل مکان کرد و نخستین رمانش را که بر جنگ ویتنام تمرکز داشت با عنوان «دورانی بهتر از اینها» نوشت که سال ۱۹۷۸ منتشر شد.

این نویسنده خالق بیش از ۲۰ عنوان کتاب غیرداستانی بود که جدیدترین آن‌ها با عنوان «متفقین: روزولت، چرچیل، استالین و اتحادی بعید که در جنگ جهانی دوم پیروز شد» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فارست گامپ پارسی خبر نویسنده جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، «نقاشی قشنگ»  به نویسندگی لعیا اعتمادی نویسنده حوزه کودک و نوجوان  یکی از جلد‌های مجموعه ۱۲ جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا (ع) است.   نویسنده کتاب لعیا اعتمادی داستان را براساس سخنان ارزشمند امام رضا (ع) مبنی بر اینکه تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی باز می‌دارد. نوشته  است.   ماجرای این قصه در مدرسه دخترانه و روابط بین دو همکلاسی روایت می‌شود که یکی از آنها علاقه‌مند است تا با هم دوست باشند و برای همین کاری انجام می‌دهد که از قضا این عمل باعث ناراحتی همکلاسی می‌شود.    کتاب «نقاشی قشنگ» در ۲۴صفحه، مصور، گلاسه و قطع وزیری همراه با تصویرگری حدیث جزایری منتشر شده و با قیمت ۴۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.   هم چنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.behnashr.com این اثر و سایر آثار انتشارات به‌نشر را مشاهده و خریداری کنند.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها