Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:29:24 GMT

بلاروس مرزهای خود با لیتوانی و لهستان را می‌بندد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۵۰۱۵

بلاروس مرزهای خود با لیتوانی و لهستان را می‌بندد

به گزارش خبرگزاری مهر، وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان (تاگس‌شاو) امروز جمعه در گزارشی اعلام کرد که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در یک گردهمایی در شهر مینسک اعلام کرد: کشور به ناچار ارتش را به حال آماده باش درآورده و مرزهای غربی خود به خصوص به سمت لیتوانی و لهستان را می‌بندد.

رئیس جمهور بلاروس در ادامه اضافه کرد که رزمایش مشترک ارتش این کشور با روسیه با توجه به اوضاع کنونی تمدید می‌شود و وارد مرحله دوم خواهد شد؛ این در حالی است که این رزمایش مطابق برنامه قرار بود امروز جمعه خاتمه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مشغول برگزاری یک رزمایش در کشورهای لیتوانی و اوکراین هستند؛ همزمان ارتش بلاروس و نیروهای نظامی روسیه تمرین‌های مشترکی را در مناطق جنوبی و مرزهای مشترک با اتحادیه اروپا آغاز کرده‌اند.

گفتنی است، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس و پیروزی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور این کشور، اعتراضات زیادی در مخالفت با نتیجه انتخابات به راه افتاد که همچنان نیز ادامه دارد.

کد خبر 5026654

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری بلاروس بلاروس ناتو الکساندر لوکاشنکو ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عادی سازی روابط با اسرائیل بحرین امارات متحده عربی دونالد ترامپ لبنان عربستان سعودی روسیه ایران ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

این رزمایش در دو بخش شامل «مانور با هدف آرایش گرفتن واحدهای نظامی و تغییر به فاز ضدحمله پس از صدور فرمان از سوی سامانه هشدار بحران هسته‌ای(Hwasanpalryong) و همچنین مانور کار کردن با سیستم فرماندهی ضد حمله هسته‌ای » برگزار شد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

هدف اصلی این رزمایش نمایش قابلیت اطمینان، برتری، قدرت و ابزارهای متنوع هسته‌ای کره شمالی و تقویت قوای هسته‌ای این کشور هم از حیث کیفیت و هم از لحاظ کمیت اعلام شده است.

به نوشته KCNA، این رزمایش که «ماشه‌ هسته‌ای» نام دارد، «هشدار روشن به دشمنان است زیرا همزمان با مقطعی انجام شد که دشمنان با اقدامات به شدت تحریک‌آمیز و خصمانه، هیاهوی نظامی علیه کره شمالی به‌راه انداخته‌اند.»

کد خبر 6086267

دیگر خبرها

  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد