Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:30:24 GMT

اسکان دانشجویان مشکوک به کرونا در اتاق‌ جداگانه

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۵۴۸۴

اسکان دانشجویان مشکوک به کرونا در اتاق‌ جداگانه

مجتبی صدیقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در باره اقدامات در نظر گرفته شده در خوابگاه ها برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت دانشجویان اظهار داشت: همه پروتکل های بهداشتی اعلامی به خوابگاه ها، با نظارت کامل رعایت می شود.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: یکسری تجربیات جدید نیز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بهره برداری خوابگاه ها در حوزه رشته های علوم پزشکی نیز به اشتراک گذاشته شد و از آنها در خوابگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بهره گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی با اشاره به تمهیدات لازم برای برخی دانشجویانی که احتمالا در طول ترم علائم بیماری را دارند، گفت: در خوابگاه ها اتاقی مخصوص و جداگانه ای در نظر گرفته شده تا دانشجویانی که به کرونا مشکوک هستند تا زمانی که به مرکز خدمات درمانی انتقال یابند، اسکان داده شوند.

وی ادامه داد: تعداد دفعات ضد عفونی کردن محیط و اتاق ها در طول روز افزایش داده شده و همچنین یکسری توصیه های خاص در مکان های عمومی خوابگاه مثل آشپزخانه ها و حمام در نظر گرفته شده است.

وجود مکرر ناظران بهداشت در خوابگاه‌ها

رییس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: ناظران بهداشت مرکز بهداشت هر دانشگاهی به صورت مکرر به خوابگاه ها مراجعه می کنند و همه پروتکل های بهداشتی و سلامت دانشجویان را بررسی می کند.

صدیقی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها با احتیاط بسیار زیاد و ظرفیت بسیار مطمئن اقدامات لازم را در زمینه حفظ سلامت دانشجویان و جلوگیری از شیوع کرونا انجام داده اند.

وی همچنین پیشتر به ایرنا گفته بود: جمع‌بندی دانشگاه‌ها در خصوص نحوه اسکان دانشجویان خوابگاهی برای ترم جاری این بود که حداکثر بتوانیم ۴۰ درصد ظرفیت خوابگاهی را برای پذیرش دانشجویان در ترم جاری آماده کنیم و بیشتر از این امکان پذیرش وجود ندارد. البته این ظرفیت ممکن است در برخی دانشگاه‌ها ۲۰، ۳۰ یا حتی ۴۰ درصد باشد اما بطور قطع بیشتر از ۴۰ درصد دانشجویان را در خوابگاه‌ها پذیرش نخواهیم کرد.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین گفته بود: همه دانشجویان روز شنبه ۱۵ شهریور ماه در غربالگری به شکل غیرحضوری شرکت و کارنامه سلامت خود را پر کرده اند. این سنجش کمک می کند دانشجویان محتمل مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا شناسایی شوند تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا بازگشایی دانشگاه ها خوابگاه مجتبی صدیقی پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بازگشایی دانشگاه ها خوابگاه مجتبی صدیقی ویروس کرونا بازگشایی دانشگاه ها خوابگاه مجتبی صدیقی اخبار کنکور خوابگاه ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه

نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: نظر ما این است که جلسه فوق العاده ارزی باید در صحن برگزار می‌شد و باید می‌آمدند در صحن و شفاف مطالب بیان می‌شد، ما گفتیم که در صحن جلسه [فوق العاده ارزی]برگزار شود نگفتیم که بروید و جداگانه جلسه بگذارید.

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در واکنش به این نکته که «خواست نمایندگان یک جلسه فوق‌العاده درخصوص مساله ارز در صحن بود نه در دفتر رییس مجلس»، گفت: بله، نظر ما همین است باید می‌آمدند در صحن و شفاف مطالب بیان می‌شد، ما گفتیم که در صحن، جلسه [فوق العاده ارزی]برگزار شود نگفتیم که بروید و جداگانه جلسه بگذارید.

وی ادامه داد: با این جلسات چند نفره جداگانه نتیجه نمی‌گیریم و الان هم که مشکلات حل نشده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: به نظر ما اگر قانون را رعایت می‌کردند این مشکلات را نداشتیم، بانک مرکزی قانون را رعایت نمی‌کند چه قانونی که اخیرا تصویب کردیم و چه احکامی که در برنامه مصوب شده؛ اگر این قوانین و احکام از سوی بانک مرکزی رعایت شود این مشکلات را نخواهیم داشت.

وی ابراز داشت: ما همچنان مطالبه برگزاری جلسه ارزی در صحن را داریم و معتقدیم که همه نمایندگان باید در جریان این موضوع قرار بگیرند نه اینکه یک جلسه جدا باشد.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم