Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@19:46:03 GMT

حریرچی: کل کشور در وضعیت قرمز کرونایی است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۵۷۵۰

خبرگزاری میزان-معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دیگر رنگ‌بندی کرونایی معنایی ندارد و کل کشور در وضعیت قرمز کرونایی است. خبرگزاری میزان - ایرج حریرچی در تبریز با بیان اینکه دیگر رنگ‌بندی کرونایی معنایی ندارد، گفت: نارنجی و زرد نداریم، کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد و در صورت ادامه این روند آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: انفجار کرونایی در برخی شهر‌ها اتفاق افتاده است. در شهر تبریز از زیر ۴۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیده ایم و در قم نیز از ۱۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیدیم.   معاون‌کل وزارت بهداشت یادآوری کرد: درصورت استفاده ۹۵ درصدی از ماسک و کاهش ۵۰ درصدی تردد‌ها میزان مرگ کاهش خواهد یافت.   عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: ۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارد. تعداد مبتلایان و فوتی‌ها طی روز‌های اخیر افزایش یافته است.   وی ادامه داد: هر تجمعی باعث افزایش آمار مبتلایان می‌شود و قطعا طی روز‌های آتی در مدارس موارد مثبت کرونا مشاهده خواهد شد.   معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، اتفاقات هفته‌های گذشته از جمله افزایش مسافرت‌ها به استان، عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی مردم در روز‌های گذشته و حوادث مرتبط با قهرمانی تراکتور دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان است.   انتهای پیام/ برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا وزارت بهداشت وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوی منتشر شده از تراکم عجیب و خارج از ظرفیت دانشجویان در بخش پروتز یکی از دانشکده‌های دندانپزشکی کشور خبرساز شده است.

گفته می‌شود که در این بخش کمتر از ۳۰ یونیت دندانپزشکی وجود دارد اما ۸۰ دانشجو باید در این فضا آموزش ببینند. آن هم در حالی که در این بخش تنها یک عضو هیئت علمی برای آموزش دانشجویان حضور دارد.

این در حالی است که مدت‌هاست انتقادات زیادی نسبت به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی با وجود فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزشی مطرح می‌شود.

چندی پیش هم علیرضا رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با ابراز نگرانی بابت تاثیرات مخرب افزایش بی‌ضابطه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و بی‌توجهی به تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای آموزش گفته بود: دانشجو، صندلی برای نشستن ندارد یا اینکه ۵۰ دانشجو با یک استاد بالای سر یک مریض می‌روند و به همین هم تعداد باید در راهرو بمانند.

به گفته این مسئول افزایش ظرفیت افسارگسیخته، فله‌ای و دستوری بدون رعایت زیرساخت‌ها کار را به اینجا می‌رساند که فرد تخصص می‌گیرد، اما مهارتی ندارد. این تصمیمات غلط که توسط افراد غیرمسئول و ناآگاه برای آموزش اتخاذ شده، حتما کیفیت آموزش پزشکی کشور را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌دهد که مردم بیشترین خسارات را متحمل خواهند شد.

کد خبر 848325 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها دندان و دندانپزشکی وزارت بهداشت و درمان خبر مهم آموزشی سازمان نظام پزشکی

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی