Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در چند سال اخیر و تأثیر این مسئله در کاهش معاملات مسکن، اظهار کرد: در شرایط کنونی مردم از قدرت مالی کافی برای خرید مسکن برخوردار نیستند، این موضوع به دلیل افزایش چشمگیر قیمت ها در این مدت است و عملا خانوارها به ویژه زوج های جوان توان تأمین مسکن را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از معاملات مسکن توسط دلالان و خریداران سرمایه ای صورت می گیرد و خریداران واقعی در این عرصه به کنار رفته اند، افزود: دولت باید سازوکارهای لازم برای تأمین مسکن را طراحی کند، مهم ترین راهکار برای تأمین مسکن خریداران واقعی، مدیریت بازار مسکن و تعدیل قیمت ها با افزایش میزان تولید و متعادل کردن نظام عرضه و تقاضاست.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای کوتاه مدت، افزایش قدرت مالی خریداران واقعی است، از این رو دولت می تواند در این عرصه نسبت به افزایش سقف تسهیلات مسکن و کاهش سود وام‌ها اقدام کند، در تمام کشورها تسهیلات مسکن حدود ۷۰ درصد از قیمت مسکن را پوشش می دهد، اما در کشور ما با وام ارائه شده نمی توان خانه خریداری کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که دولت و بانک های عامل باید روشی و مکانیزمی را اجرایی کنند تا تسهیلات خرید مسکن به خریداران واقعی برسد و دلالان در این عرصه نفعی نبرند، اضافه کرد: برخی می گویند افزایش میزان وام موجب گرانی و تورم در بازار می شود، اما به نظرم ابعاد مثبت این مسئله بسیار بیشتر از نکات منفی آن است، هر چند که با مدیریت ارائه تسهیلات به خریداران واقعی و نیازمند این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

کد خبر 550194 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن و زمین مسکن خریداران واقعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی