Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:41:54 GMT

دفاع مقدس نشات گرفته از قیام عاشوراست

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۶۶۶۳

دفاع مقدس نشات گرفته از قیام عاشوراست

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان با بیان اینکه عاشورا پیروزی اراده حق بر باطل بود، اظهارداشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و شکوه ایستادگی یک ملت در مقابل زورگویان است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه تقابل جبهه حق علیه باطل از زمان حضرت آدم بوده و همچنان تداوم دارد، گفت: دشمن زمانی دست از کینه توزی برخواهد داشت که تسلیم خواسته‌های او شویم که این جز غارت کشور و ذلت مردم نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان افزود: درس عاشورا ایستادگی، مقاومت، پایداری در برابر آرمان‌ها، آزادی و استقلال کشور است هرچند با هزینه‌هایی همراه خواهد بود اما نتیجه آن عزت و سربلندی است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: هم‌اینک جنگ دشمن فرهنگی بوده لذا با تهاجم و شبیخون فرهنگی درصد تحقق اهداف شوم خود است که در این مسیر آموزش و پرورش را به دلیل تربیت نسل آینده مورد هدف قرار داده است.

امام جمعه زاهدان با ابراز گلایه‌مندی از سند ۲۰۳۰ گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب غربی‌ها با اجرای این سند بدنبال جنگ فرهنگی هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یک نهضت فرهنگی و سترک بود، گفت: این قیام بزرگ جدا از درگیری نظامی سراسر درس در امور فرهنگی نظیر عزت، غیرت، شهامت، اخلاق، ولایت مداری، صبر، ایثار و مقاومت بود.

او با اشاره به لزوم دفاع متقابل با دشمن در عرصه‌هایی که دشمن مورد هدف قرار داده از جمله امنیت، اقتصاد، سلامت و وحدت عنوان کرد: برای تامین امنیت باید تجهیزات نظامی و دفاعی، نیروهای رزمنده و قوی و با مهارت داشته باشیم و در حوزه اقتصاد باید با اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از متخصصان داخلی، اصلاح الگوی مصرف و کم کردن فاصله طبقاتی و گسترش فرهنگ کمک مومنانه، توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: اگر می‌بینیم که دشمن وحدت را نشانه گرفته باید با تقویت وحدت، از تشنج و التهاب در جامعه به هر بهانه دینی، مذهبی، قومی، جناحی و سیاسی بپرهیزیم و جو جامعه را آرام نگه داریم تا همه در آرامش خاطر با اتحاد و انسجام در راه اصلاح خودشان، دین، آرمان‌شان و در حفظ عزت و استقلال کشور بایستند.
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: باید از شائبه ایجاد اختلاف، تقرقه و تشنج پرهیز کرد و حواس‌مان باشد که ممکن است فردی ناخواسته و بدون توجه آب به آسیاب دشمن بریزد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: امیدوارم خداوند قوت، قدرت و بصیرت کامل عنایت کند تا دشمن و توطئه‌هایش را درست بشناسیم و آن قدر قوی باشیم تا بتوانیم مقابله کنیم و راه عزت و افتخار شهدا و امام شهدا را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه خطبه های نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امام جمعه زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت

پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشییع بر دوش عاشقان و منتظران امام زمان(عج)، در صحن مسجد مقدس جمکران آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس عصر جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه،  آقامیری استاندار قم و خیل عاشقان و منتظران امام زمان(عج) برگزار شد.

پیکرهای مطهر شهدا از میدان آل یاسین تا صحن مسجد مقدس جمکران تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله حسینی بوشهری در صحن امام مهدی(عج) توسط آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد به خاک سپرده شدند.

دو  مادر شهید مفقودالاثر به نیابت از مادران این دو شهید گمنام در کنار خادمان مسجد جمکران و علما مراسم تدفین را انجام دادند.

مداحی مادحی اهل بیت(ع) و دمام زنی از برنامه‌های مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک این دو شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس بود.

پیکر این دو شهید والامقام که سال‌ 1364 در عملیات عاشورای 2 در چنگوله و سال 1365 در کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است