Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام سیدمحسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: آزاد راه پل زال تنها راه مواصلاتی مردم پلدختر و معمولان پس از تخریب جاده قدیم در سیل فروردین ماه 1398 به مرکز استان است که دریافت عوارض از مردم در این مسیر ظلم فاحش و بی عدالتی در حق این مردم سیل زده به ویژه در این شرایط و وضعیت هشدار کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بنابراین از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان لرستان درخواست می‌شود این مطالبه که براساس مراجعه‌های مکرر مردم پلدختر و معمولان است را به جد پیگیری و عملیاتی کنند. 

امام جمعه پلدختر گفت: محور مواصلاتی پلدختر_معمولان به پیمان رفته و عملیات بازسازی آن آغاز شده که از این بابت از وزیر راه و شهرسازی که با حضور وی این پروژه آغاز شد قدردانی می شود که امروز نیز تا حد مطلوبی پیشرفت‌هایی داشته است.

وی افزود: با توجه به زمان بر بودن بازسازی محور پلدختر_خرم‌آباد که حداقل در کمترین زمان تا سال 1403 ادامه دارد مردم به ناچار باید با مشکلات تردد دست و پنجه نرم کنند، از این رو نیازمند راه مواصلاتی برای ارتباط با مرکز استان و این یک ضرورت برای زندگی روزمره آنان است. 

موسوی یادآورشد: تورم و گرانی امروز کمر مردم را شکسته و مسئولان در خواب هستند که این بر اساس وصیت نامه و کلام امام راحل که فرمودند من به جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عصر رسول الله(ص) و مردم کوفه در زمان حضرت علی (ع) هستند، همخوانی ندارد و زیبنده آنان نیست. 

وی افزود: امروز مردم باید برای خرید هر دانه تخم مرغ یک‌هزار و 450 تومان بپردازند وهیات دولت برای گرانی تخم مرغ جلسه تشکیل می دهد که این زیبنده انقلاب و مردم به عنوان رکن رکین و پشتیبان آن، نیست.

امام جمعه پلدختر گفت: گرانی خودرو ، مسکن، ارز و آهن آلات به جای خود و قیمت پراید که اعلام شد از چرخه تولید کنار رفته امروز دارد شاخ و شانه می‌کشد، امروز هر کس پرایدی داشته باشد از دید دیگران پولدار به حساب می‌آید.

وی افزود: افسار گسیختگی بازار و عدم نظارت بر تنظیم آن مثل اسب سرکش رم کرده و می‌تازد و هیچ کس مسئولیت آن را نمی‌پذیرد و هرکس به گردن دیگری می‌اندازد.

موسوی یادآورشد: عدم نظارت بر بازار باعث شده قیمت ها لحظه ای تغییر کند و گاه فردی منزلی را خریداری می کند و 10 دقیقه بعد، فروشنده به خاطر افزایش قیمت پشیمان می شود که هیچ کجای دنیا به این شکل نیست و نظارت جدی مسئولان را می‌طلبد.

وی با بیان این که وضعیت اقتصادی کشور با هیچ منطقی قابل توجیه نیست، افزود: گرچه آخرین سال خدمت گذاری دولت است، مردم قدردان زحمات آنان هستند اما این دلیل نمی‌شود که همه چیز به حال خود رها شود و گرانی لجام گسیخته و مشکلات اقتصادی مردم را به ستوه آورد. 

امام جمعه پلدختر گفت: انتظار می‌رود مسئولان روزه سکوت را بشکنند و فکر عاجلی در تنظیم بازار و قطع کردن دست دلالان برای کاهش فشار گرانی و تورم روی مردم در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: از ریاست قوه قضاییه انتظار می‌رود که به جد به این مسئله ورود پیدا کرده و این وضعیت را سرو سامان بخشد.

موسوی، به سالروز هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآورشد: دفاع مقدس آغاز جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران برای تصرف خاک و تجزیه جمهوری اسلامی و تصاحب نفت ایران بود که یادآوری آن مجموعه ای از تعصب، غیرت و شجاعت ، ایثار و فداکاری را زنده می‌کند.

وی افزود: نیروهای مسلح در این جنگ نابرابر دشمن را از خاک بیرون کردند و یک وجب از آن به بیگانه واگذار نشد و عزت امروز نتیجه این دفاع غیرتمندانه است.

امام جمعه پلدختر دوران دفاع مقدس را برگ زرینی از حماسه بزرگ ملت ایران برای صیانت و حفاظت از کیان جمهوری اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری دفاع مقدس را گنجینه ای گرانبها می نامند که باید به نسل‌های آینده تحویل داده شود و به فراموشی سپرده نشود تا حق و باطل همیشه مشخص باشد. 

وی افزود: امام راحل فرمودند ما در جنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را در هم کوبیدیم و این دفاع امروز در منطقه با دفاع از حریم اهل بیت(ع) همچنان پا برجا است.

موسوی با بیان این که توان دفاعی نیروهای مسلح ما امروز با سایر کشورها برابری می‌کند ، یادآورشد: در هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی با دست خالی در مقابل کشورهای تا دندان مسلح ایستاد و امروز به برکت دفاع مقدس توان دفاعی ایران با کشورهای دیگر برابری می کند و می تواند همه منطقه خلیج فارس را امنیت ببخشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی هیچگاه علیه کشوری دیگر، اعلام جنگ نکرده اما برای دفاع از خود لازم است توان دفاعی خود را بالا ببرد و این از ضروریات است. 

وی بیان داشت: اگر مقام معظم رهبری و مقتدای ما دستور دهند، نیروهای مسلح و سپاه مقتدر ما چنان غرشی می‌کنند که نه تنها عین الاسد بلکه هیمنه کاخ سفید در هم می‌شکند.

امام جمعه پلدختر گفت: جا دارد در آستانه هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای شهرستان پلدختر به ویژه یاد و خاطره سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را گرامی بداریم. 

موسوی هفته دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای تبیین و تشریح ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس دانست و افزود: تبیین و تشریح خاطرات شهیدان، جانبازان و آزادگان و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای انتقال به نسل‌های آینده ضرورت دارد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عوارض دفاع مقدس امام جمعه نماز جمعه هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه

 امروز استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با پیگیری خبر‌های سرکوب دانشجویان و استادان معترض به رژیم اشغالگر قدس در دانشگاه‌های آمریکا این سرکوب را نماد دورویی استکبار جهانی در ادعای پایبندی به حقوق بشر دانستند.

سیما رهگشای و الیاس پرورش دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفتند سرکوب دانشگاهیان آمریکایی با یورش پلیس از موضوعات پر بحث دانشجویان سر کلاس درس است.

حمید باقری دهبارز استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم به همراه شماری از دانشجویان این دانشگاه از اعتراض دانشگاهیان آمریکایی به رژیم اشغالگر قدس حمایت و حمله پلیس به آنان را محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران