Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار‌های یوروستات، اداره اطلاعات آمار اروپا، چین در ۷ ماه نخست ۲۰۲۰ به نخستین شریک تجاری اتحادیه اروپا تبدیل شده است، جایگاهی که قبلا در اختیار آمریکا بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس آمار‌های یوروستات، اداره اطلاعات آمار اروپا، چین در ۷ ماه نخست ۲۰۲۰ به نخستین شریک تجاری اتحادیه اروپا تبدیل شده است، جایگاهی که قبلا در اختیار آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات اتحادیه اروپا از چین در بازه ژانویه تا جولای نسبت به مدت مشابه پارسال ۴.۹ درصد رشد کرده درحالی که واردات از آمریکا در همین مدت ۱۱.۷ درصد افت داشته است.

بر اساس آمار اداره آمار اتحادیه اروپا، صادرات این بلوک به چین نیز اندکی کاهش یافته و افت ۱.۸ درصدی را ثبت کرده درحالی که صادرات به آمریکا ۹.۹ درصد افت داشته است.

به نوشته شینهوآ، مطابق با شرایط اپیدمیولوژیکی در حال تغییر جهان در ۷ ماه نخست امسال، تجارت بین المللی اتحادیه اروپا در ماه ژانویه شروع به کاهش کرد و پس از ماه می‌پس از کم شدن تدریجی اقدامات محدودیت زا دوباره به تکان خورد.

بر اساس آمار یوروستات، اتحادیه اروپا در ماه جولای ۱۶۸ و ۵ میلیارد یورو صادرات داشت که ۱۱.۳ درصد از مدت مشابه ۲۰۱۹ کمتر بود و ۱۴۲.۶ میلیارد یورو واردات انجام داد که ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمریکا و چین جنگ تجاری جنگ اقتصادی اروپا و چین اتحادیه اروپا بر اساس آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، کارکنان معترض فرودگاه هیثرو می‌گویند اعتصاب خود را از ۱۸ اردیبهشت آغاز خواهند کرد. پیش از آنان نیز کارکنان بخش سوخت گیری فرودگاه اعلام کردند به مدت ۷۲ ساعت دست از کار خواهند کشید.
اتحادیه کارکنان فرودگاه هیثرو مقامات این فرودگاه را به بی توجهی به خواست کارکنان متهم و اعلام کردند در حالی که مدیران از پاداش‌های کلان بهره می‌برند حاضر نیستند به حد اقل نیاز‌ها و خواسته‌های کارکنان توجه کنند.
این چندمین بار در دو سال اخیر است که کارکنان هیثرو، بزرگترین فرودگاه اروپا در اعتراض به آنچه که بی توجهی به خواست کارکنان خواندند دست به اعتصاب می‌زنند.
بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس به ویژه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت با سرعت بیشتری رو به افزایش گذاشته است.

 

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس