Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر در آمریکا و پس از مرگ جورج فلوید بر اساس مفهوم نژادپرستی ساختاری بنا شده است.

خبرگزاری میزان - حزب دموکرات و نامزد‌های آن، رسانه‌های جریان اصلی و البته جنبش «زندگی سیاهپوستان ارزش دارد» می‎گویند که «آمریکا» بر اساس نژادپرستی بنیان نهاده شده و کل جامعه این کشور هنوز درگیر «نژادپرستی ساختاری» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «کال کاست نیوز»، طرفداران این دیدگاه تا آنجا پیش می‌روند که می‌گویند انکار وجود «نژادپرستی ساختاری»، خود نوعی نژاد پرستی است.

تعریف جدید نژادپرستی با عناصر «نژاد» و «تعصب» آغاز می‌شود، اما عنصر سوم «قدرت»، هم به آن اضافه می‌شود؛ منظور از عنصر «تعصب»، به معنای تعصب نژادی است.

نژادپرستی ساختاری یک تجربه روزمره در آمریکا است.

در اینجا نژاد پرستی ساختاری به معنای آن است که واقعیت‌های اصلی نژادپرستانه در بخش عمده‌ای از جامعه آمریکا از جمله اقتصاد، سیاست، آموزش، مذهب نمایان می‌شود.

عنصر ساختاری در اصطلاح نژاد پرستی ساختاری، در واقع، با عنصر قدرت در تعریف جدید نژادپرستی یکسان است.

نژاد پرستی به تنهایی در آمریکا به راحتی قابل تشخیص است؛ یعنی می‌توان از رفتار و کردار یک فرد، نژاد پرست بودن یا نبودن او را تشخیص داد، اما تشخیص نژاد پرستی ساختاری در یک کشور کمی سخت است.

بیشتر بخوانید: شلیک پلیس آمریکا به سیاه پوستان و نژادپرستی نهادینه همه گیری کرونا و نژادپرستی در آمریکا

کسانی که به نژاد پرستی در آمریکا باور دارند، معتقدند که نظام قضایی آمریکا یکی از حوزه‌های اصلی نژادپرستی ساختاری در این کشور است، چرا که عملا آمار نشان می‌دهد که سیاه پوستان بیشتر از سفید پوستان به نظام قضایی آمریکا روانه می‌شوند.

تفاوت‌های مالی مانند مالکیت خانه، شکاف در ثروت و نرخ بیکاری نیز از نشانه‌های نژادپرستی ساختاری در آمریکاست.

حتی بیشترین میزان مرگ و میر در میان سیاه پوستان نسبت به سفید پوستان آمریکایی از ویروس کووید-۱۹ به عنوان نمونه‌ای از نژادپرستی ساختاری تلقی می‌شود.

نژادپرستی ساختاری به دنبال مرگ «جورج فلوید»، اعتراضات گسترده‌ای را در شهر‌های آمریکا به راه انداخته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ نژاد پرستی ساختاری نژادپرستی ساختاری پرستی ساختاری سیاه پوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور