Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@15:27:59 GMT

پمپئو: مادورو باید از قدرت کنار برود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۸۸۵۴

پمپئو: مادورو باید از قدرت کنار برود

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر به آمریکای لاتین در ادامه تلاش ها و سیاستهای مداخله جویانه واشنگتن در امور دیگر کشورها گفت که «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا باید از قدرت کنار برود.

به گزارش ایمنا، پمپئو روز جمعه اظهار کرد: ما می‌دانیم که رژیم مادورو به مردم زیان زده و خود او نیز به دلیل قاچاق مواد مخدر تحت پیگرد قرار گرفته؛ این بدان معناست که او باید کنار برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو که در کنفرانس خبری مشترک با «عرفان علی کشور «گویان» در شمال آمریکای جنوبی صحبت می‌کرد، گفت که واشنگتن ۳ میلیون دلار به گویان کمک می‌کند تا از پناهجویان ونزوئلا حمایت کند.

حدود پنج میلیون نفر از مردم ونزوئلا به دلیل بحران اقتصادی کشورشان را ترک کرده‌اند که ۲۲ هزار نفر آنها به گویان رفته‌اند.

پمپئو پنجشنبه سفر سه روزه خود را به آمریکای جنوبی آغاز کرده و ابتدا به سورینام رفت. وی قرار است پس از ترک گویان به مرز برزیل و ونزوئلا رفته و سپس راهی کلمبیا شود.
آمریکا به همراه حدود ۵۰ کشور دیگر، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا که به پیروزی دوباره مادورو انجامید را نپذیرفته‌اند و «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته‌اند.

مادورو از حمایت نیروهای مسلح ونزوئلا و همچنین از حمایت کشورهایی همچون چین و روسیه برخوردار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 444932

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مایک پمپئو آمریکا وزیر خارجه آمریکا آمریکای لاتین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث‌اش را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع و سلام خود را از جنبش‌های بیدار دانشجویی استان قزوین به همسنگران و دانشجویان بیدار جهان اعلام می‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین در بیانیه‌ای اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث اش را به شدت محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ/ و اگر مؤمنید، سستى مکنید و غمگین مشوید، که شما برترید»
(سوره مبارکه آل عمران/ آیه ۱۳۹)

Do not weaken or grieve: you shall have the upper hand, should you be faithful

بار دیگر حاکمان کشور‌های غربی خوی وحشی گری خود را به نمایش گذاشتند؛ روز‌های گذشته جامعه جهانی شاهد تبلور بلوغ و انسانیت جنبش‌های دانشجویی ایالات مختلف آمریکا در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت همیشه قهرمان فلسطین است.

شکل‌گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد.

اما خوی وحشی گری حاکمان کشور‌های غربی، به خصوص آمریکای جنایتکار این اقدام شجاعانه و انسان دوستانه جنبش‌های بیدار دانشجویی را به وحشی‌ترین حالت ممکن سرکوب کرد.

با صراحت می‌گوییم، دستگیری و سرکوب دانشجویان آمریکایی گواهی بر ادعای کذب آزادی بیان و احترام به جایگاه دانشجو و دانشگاه است. اثرات منفی و اهانت به دانشجو و حریم مقدس دانشگاه توسط آمریکای مدعی حقوق بشر و آزادی بیان گریبان او و رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

ما دانشجویان استان قزوین اعلام می‌داریم؛ در راستای خیزش سراسری جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا از هرگونه حمایت دریغ نکرده و خود را در کنار شما مبارزانِ بیدار بر علیه ظلم و ستم رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه می‌دانیم، زیرا شما را در کانونی‌ترین نقطه مبارزه بر علیه رژیم غاصب می‌دانیم که مانند همه مجاهدان جان برکف در صف اول جهاد حضور یافته اید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین این اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث اش را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع و سلام خود را از جنبش‌های بیدار دانشجویی استان قزوین به همسنگران و دانشجویان بیدار جهان اعلام می‌دارد.

وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ (سوره مبارکه حج، آیه ۴۰)

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • آمریکای شعله‌ور!
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است