Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، دکتر پاتریک اوبراین ، نایب رئیس کالج رویال زنان و زایمان لندن گفت: تعداد بسیار کمی از نوزادان در حالی که هنوز در رحم بودند  پاسخ ایمنی علیه ویروس ایجاد کرده اند.

آنتی بادی ها موادی هستند که در پاسخ به عفونت ایجاد و در صورت بازگشت در آینده توسط سیستم ایمنی بدن برای مقابله با همان ویروس ذخیره می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته دانشمندان می گویند آنتی بادی های که بدن هنگام آلوده شدن به بدن ایجاد می کند نمی توانند از طریق جفت از مادر به کودک منتقل شوند به این معنی که نوزادان باید به تنهایی آنها را تولید کنند.

آنتی بادی ها در اوایل بیماری شکل می گیرند و اساساً سیستم ایمنی بدن را برای از بین بردن ویروس تحریک می کنند  در حالی که انواع دیگر به طور عمده آنتی بادی ها را برای سال های بعد می کنند پس از اینکه کسی مجددا بیمار شد، ذخیره می کند.

 

این نشان می دهد مادران، بیماری تهدید کننده زندگی را به فرزندان متولد نشده خود در رحم منتقل می کنند  نظریه ای که در طول بحران مورد بحث قرار گرفته است.

برخی از کارشناسان پیش از این ادعا كرده بودند كه نوزادان مبتلا به کرونا پس از تولد  از یك ماما یا پزشك آلوده در بیمارستان این ویروس را گرفته اند و احتمال انتقال ویروس از مادر به کودک در دوران بارداری وجود ندارد.

این یافته در اولین مطالعه بزرگ بریتانیا حاصل شد ، که 427 زن باردار آلوده به این بیماری در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفتند و یک مورد از ابتلای نوزاد به کرونا ثبت شد.

دکتر اوبراین گفت که نتایج حاصل از بررسی سیستم نظارت بر مامایی در انگلستان را بر عهده دارد می گوید احتمال انتقال ویروس کرونا از مادر مبتلا به نوزاد بسیار کم است.

وی گفت: پیام از این مطالعه این است که این عفونت هنوز هم - تا آنجا که می توانیم بگوییم - برای زنان باردار بدتر از آنچه که برای دیگران است به نظر نمی رسد."

دکتر اوبراین افزود: 10 درصد از خانم های در این مطالعه به شدت بیمار شدند و مجبور به قرار دادن در یک دستگاه تهویه هوا بودند که مشابه این میزان در جمعیت عمومی بود.

این تحقیق در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد.

دکتر اوبراین اظهار داشت كه پنج زن در هنگام زایمان جان خود را از دست دادند - كمتر از یك درصد از همه شركت كنندگان - اما همه این مرگ و میرها ناشی از کرونا نبود.

این متخصص زنان و زایمان همچنین گفت که  از هر 20  نوزاد(پنج درصد کل نمونه های بررسی شده) تست کرونای یکی مثبت شده اما با این حال وضعیت عمومی خوبی داشتند. او همچنین گفت که اکثر نوزادان مبتلا به کرونا از طریق جفت به این بیماری دچار شده اند.

بیش از نیمی (56 درصد) از زنانی که کرونا داشتند از سیاه پوستان، آسیایی و اقلیتهای قومی  بودند که دکتر اوبراین آن را نگران کننده توصیف کرد.

در رابطه با ویروس کرونا هیچ موردی گزارش نشد که یک مادر مبتلا به کرونا مجبور به زایمان زودرس و یا بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه داشته باشد.

هیلدا حسینی خواه /  جام جم آنلاین 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آنتی بادی کرونا نوزاد آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک

رضا سرایی با اشاره به ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک بیان کرد: مبلغ این قرارداد ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو معادل ۹ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۹۷ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: طبق قرارداد، شرکت ماشین‌سازی اراک موظف است در مدت ۱۸ ماه این پروژه را تکمیل و سفارشات را تحویل دهد که مراحل ساخت و تولید از اواخر آذرماه شروع شده است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک، ساخت مخازن کروی پتروشیمی را از دیگر اقدامات در حال انجام این شرکت عنوان کرد و افزود: مبلغ این قرارداد ۶ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۲۴ یورو معادل ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۳۹ میلیون ریال در نظر گرفته شده که طبق توافق قرارداد، باید در مدت ۱۲ ماه تکمیل و تحویل داده شود.

سرایی خاطر نشان کرد: این پروژه آبان ماه سال گذشته شروع شد و محل اجرای آن استان بوشهر، بندر عسلویه است.

شرکت دانش بنیان و مادر تخصصی ماشین سازی اراک با بهره‌مندی از ماشین آلات مدرن، خطوط تولید پیشرفته و کادر مهندسی مجرب یکی از شرکت‌های صنایع زیربنایی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود که حیطه گسترده‌ای از فعالیت‌های مختلف تولیدی و اجرای طرح‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد