Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:53:36 GMT

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت(۲۲ تا۲۸شهریور)

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۷۰۵

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت(۲۲ تا۲۸شهریور)

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان اعلام نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که براین اساس ابراهیم عزیزی به عنوان نماینده سوم کرمانشاه و مجتبی بخشی پورر به عنوان نماینده حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو روانه مجلس یازدهم شدند.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه و از مجموع ۴۶ هزار و ۳۵۳ آرای مأخوده صحیح؛ ابراهیم عزیزی با کسب ۲۱ هزار و ۹۶۶ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه به عنوان منتخب مردم شناخته شد، رقیب وی سلمان محمدی بود که از حضور در مجلس بازماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی بخشی پور نیز در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو از مجموع ۵۷ هزار و ۳۰۵ رای ماخوذه، با کسب ۳۱ هزار و ۲۲ رأی در این مرحله از یازدهمین دوره انتخابات به مجلس شورای اسلامی راه یافت، نادر نادری در دور دوم رقیب وی بود که نتوانست آرا لازم را کسب کند.

۴۱۷ کیلوگرم حشیش با کار اطلاعاتی پلیس کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کشف ۴۱۷ کیلوگرم ماده مخدر حشیش با کار اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر کرمانشاه و با همکاری پلیس سمنان خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی یک دستگاه کامیون که قصد انتقال مقدار زیادی حشیش از استان های شرقی به تهران را داشت، مطلع شدند که پس از شناسایی دقیق مسیر حرکتی کامیون در محور سمنان، موضوع را به اطلاع همکاران خود در این استان رسانده و آنها نیز موفق به توقیف خودرو در ابتدای شهر سمنان شدند.

سردار جاویدان، تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سمنان در بازرسی های انجام شده موفق به کشف ۴۱۷ کیلوگرم ماده مخدر حشیش که به صورت حرفه ای در کامیون جاساز شده بود، شده و در این راستا ۲ قاچاقچی دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

کلاهبردار میلیاردی از صندوق وام خانگی در کرمانشاه دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، از دستگیری زنی خبر داد که با راه‌اندازی صندوق وام خانگی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از ۱۰۰ نفر کرده بود.

«شهرام کرمی» تصریح کرد: این پرونده در مجموع ۱۰۰ شاکی دارد که حدود ۲۰ میلیارد ریال در قالب صندوق وام خانگی به این زن کلاهبردار پول پرداخت کرده بودند. 

وی ادامه داد: این زن کلاهبردار که پس از دریافت وجوه از این افراد متواری شده بود با دستور ویژه دستگاه قضایی و انجام کارهای اطلاعاتی ضابطین دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شد. 

سقوط نوجوان پاوه‌ای به دلیل تعقیب و گریز نیروهای مسلح نبوده است

فرماندار پاوه با تایید اینکه یک مورد سقوط از کوه در ساعت حدود ۱۰ صبح روز ۱۶ شهریور در منطقه «دزآور» بخش نوسود داشته‌ایم، گفت: در این حادثه نوجوانی اهل روستای شمشیر پاوه از کوه سقوط کرده که سقوطش به دلیل تعقیب و گریز از سوی نیروهای مسلح نبوده است.

«پرویز ایده‌پور» با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی در مورد تعقیب و گریز نیروی انتظامی به دنبال یک کولبر نوجوان به نام «مانی هاشمی» در محدوده مرزی این شهرستان را تکذیب کرد و افزود: هرگونه تعقیب و گریز توسط نیروهای مسلح در مرز پاوه با هدف دستگیری و یا متوقف کردن این فرد کاملا تکذیب می‌شود.

وی اظهارداشت: مانی هاشمی کولبر نیست و در منطقه‌ای که سقوط کرده ۱۰ کیلومتر با مرز فاصله داشته و تحت تعقیب هیچ کدام از نیروهای مسلح مستقر در مرز نبوده است.

در عین حال «پرویز توسلی‌زاده» رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، به دادستان پاوه برای رسیدگی فوری به موضوع چگونگی مجروح شدن نوجوان کولبر پاوه‌ای دستور داد و گفت: تا روشن شدن وضعیت نهایی این نوجوان موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به دامن زدن رسانه‌های ضد انقلاب و موج سواری آنها در فضای مجازی برای رسیدن به منافع و مقاصد شوم خود و به قصد تحریک افکار عمومی به داستان شهرستان پاوه تاکید کرد ضرورت دارد ضمن حفظ کرامت انسانی و دلجویی از خانواده مصدوم، اقدامات لازم برای شناسایی زوایای حقوقی، قضایی و انتظامی موضوع صورت گیرد و نتیجه را اعلام نماید.

کادر درمان کرمانشاه ۲ شهید دیگر را تقدیم کرد

«پیام رحمانی» پرستار اورژانس بستری بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه و «عذرا ابراهیمی» کمک پرستار بیمارستان آیت الله طالقانی پس از مدتی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ جان به جان آفرین تسلیم کردند تا به ترتیب هفتمین و هشتمین شهید مدفاع سلامت استان کرمانشاه باشند.

شهید رحمانی متولد سال ۶۸ بود که پس از اتمام دوران طرح به عنوان نیروی شرکتی در بخش اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خدمت می کرد.

خانم ابراهیمی نیز پرسنل زحمتکش بخش کرونا بیمارستان طالقانی بود که در راه خدمت به مردم و مبارزه با کرونا جان خود را از دست دادند.

شهر سنقر دارای ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده است

استاندار کرمانشاه گفت: شهر سنقر دارای ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده است که باید بااستفاده از ظرفیت کمیسیون ماده پنج، بن بست‌های موجود در مسیر ساخت و سازها در این بافت‌های فرسوده رفع شود.

هوشنگ بازوند در نشست بررسی مشکلات شهر سنقروکلیایی اظهار داشت: شهر مانند یک موجود زنده است و اگر مانع پویایی آن شویم زخم های زیادی از کالبد آن سرباز می کند.

وی، شکل گیری سکونت گاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها را ناشی از ضعف برنامه‌ریزی مدیران شهری دانست و گفت: از ابتدا باید مدیریت شهری مانع شکل گیری این بافت های حاشیه ای می شد ولی حال که این اتفاق افتاده باید به عنوان یک شهروند به آن ها خدمات ارایه دهند. در غیر این صورت به توسعه شهر لطمه زده و مدیریت شهری را زمین گیر می کنند.

شهیدی که بعد از ۴۰ سال به خانه برگشت

شهید «خیرالله گرامی» که تنها ۴۰ روز از ازدواجش گذشته بود، پس از ۴۰ سال مفقودالاثری پیدا و بردستان مردم قدرشناس اسلام‌آبادغرب تشییع و خاکسپاری شد.

این شهید بزرگوار در سال ۵۹ با شروع جنگ تحمیلی با عضویت بسیجی در جبهه «چرمیان» گیلانغرب به شهادت رسید.

شهید گرامی در تاریخ ۲۳ آذر ماه سال ۵۹ در جبهه چرمیان به شهادت رسیده و هنگام شهادت ۳۷ سال داشته است.

نیروهای نظامی اقتدار و توانایی کافی در دفاع از مرزهای غربی را دارند

فرمانده قرارگاه منطقه غرب نیروی زمینی ارتش گفت: اطمینان می‌دهیم نیروهای نظامی و یگان‌های مستقر در منطقه، قدرت و توانایی کافی برای دفاع از مرزهای غربی را دارند و همه نیروها، ولایی و پا در رکاب هستند.

امیر سرتیپ فرهاد آریانفر در آیین تجلیل از تلاش های تیپ ۲۸۴ مستقر در نوار مرزی شهرستان قصرشیرین با حضور استاندار کرمانشاه و فرماندار قصرشیرین، افزود: استان بسیار مهم و حساس کرمانشاه از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی از تلاش های تیپ ۲۸۴ ارتش و فرماندهانی که در مدتی که در منطقه حضور داشتند و عهده دار امنیت بوده اند قدردانی کرد و اظهار داشت: فرماندهان تیپ ۲۸۴ در مدت مسوولیت و حضور خود در نوار مرز در کوتاه ترین زمان مأموریت ها را باکیفیت بسیار بالا انجام دادند.

فرمانده قرارگاه منطقه غرب نیروی زمینی ارتش گفت: مفتخریم مرزدار هستیم و همیشه با تبعیت از فرماندهی کل قوا و رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده انجام هر نوع ماموریتی هستیم.

اورژانس کرمانشاه بیش از ۲۴ هزار ماموریت انجام داد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام ۲۴ هزار و ۶۹۱ ماموریت از اول امسال تا پایان مرداد در استان، گفت: این تعداد شامل ماموریت‌های شهری ناشی از تصادفات به تعداد سه هزار و ۳۶۷ مورد و ماموریت‌های شهری غیرتصادفی مانند بیماران تنگی نفس، قلبی و ریوی ۱۶هزار و ۸۸۲ مورد بوده است.

دکتر «هومن رفیعی» در جمع خبرنگاران افزود: اکنون ۶۳ پایگاه اورژانس در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد ۱۰ پایگاه در شهرستان کرمانشاه شامل ۶ پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده‌ای است.

به گفته او، ۱۴۴ دستگاه آمبولانس اکنون در استان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند که از لحاظ کمیت کمبودی نداریم اما به دلیل حجم بالای تردد شاهد فرسودگی ناوگان هستیم و هزینه نگهداری از این ناوگان بالا است.

وی در مورد نیروی انسانی فعال در کرمانشاه نیز گفت: ۶۸۴ نیرو در استان جزو پرسنل فوریت های پزشکی هستند و با کمک دانشگاه علوم پزشکی در آینده نزدیک ۱۱۶ نیروی جدید به این مجموعه اضافه می شود.

۵۲ میلیارد تومان مشوق‌ سرمایه‌گذاری در کرمانشاه پرداخت می‌شود

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که به منظور تحقق شعار جهش تولید ۵۲ میلیارد تومان مشوق سرمایه‌گذاری به طرح‌های اشتغالزا در استان پرداخت خواهد شد.

هوشنگ بازوند در نشست شورای برنامه ریزی که در استانداری کرمانشاه، اظهارداشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه سرمایه گذاری استان، ۵۲ میلیارد تومان کمک های فنی اعتباری در قالب بخشش سود بانکی سرمایه گذاران اعطا می شود.

به گفته وی، ۵۰ درصد سود بانکی سرمایه گذارانی که طرح‌های اشتغالزا در کرمانشاه اجرا کنند به واسطه ارایه این مشوق بخشیده خواهد شد.

جمهوری اسلامی یک ابرقدرت در خاورمیانه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از جمهوری اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در خاورمیانه نام برد و گفت: امروز همه دنیا روی قدرت ما حساب می کنند.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: یکی از دلایل قدرت ایران در منطقه و جهان ادامه پیدا کردن فرهنگ ایثار و شهادتی است که از دوران دفاع مقدس ایجاد شد.

وی همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس، افزود: اتکا به خود و اطاعت از فرامین و رهنمودهای ولی فقیه مهمترین رموز پیروزی ما در نبرد نابرابر هشت ساله بود.

آیت الله علما یادآور شد: حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس به رزمندگان و ملت مقام ایران آموخت که روی پای خود بایستند و متکی به دیگران نباشند که حاصل آن نیز پیروزی ارزشمندی بود که نصیب کشور شد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه ویروس کرونا فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ویروس کرونا استانداری کرمانشاه ویروس کرونا اخبار کنکور استان کرمانشاه حوزه انتخابیه نیروهای مسلح تعقیب و گریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، از امروز (چهارشنبه) تا شنبه هفته آینده، به استثنای وزش باد در ساعاتی از امروز، پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار از روز یکشنبه تا پایان هفته جو منطقه را تحت تأثیر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه یاد شده که در روزهای یکشنبه و دوشنبه سبب بارش‌هایی، غالباً به صورت رگبارهای موقت و پراکنده بهاری خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز سه شنبه تقویت شده ضمن کاهش نسبی دمای هوا، به تدریج شرایط را برای بارندگی نسبتاً گسترده در سطح استان فراهم خواهد کرد.

به گفته زورآوند دمای هوای روزانه که تا روز شنبه، با روندی آرام افزایش می‌یابد؛ در روزهای یکشنبه و دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت.

کد خبر 6087819

دیگر خبرها

  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»