Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بیان می‌کنند که اگر متصدی امر صدا و سیما شود مخاطب ریزش خواهد کرد، گفت: این حرف کاملا غلط است زیرا سریال‌هایی در تلویزیون پخش شده بود که بالاترین حد نصاب بیننده را داشته است.

احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو درباره نامه ۱۳ صنف سینمایی که خواستار عدم دادن اختیار به صدا و سیما در تولیدات نمایش خانگی، اظهار داشت: اساسا وظیفه ما حراست از خانواده است و نمی‌شود بستر‌هایی ایجاد شود که خوراک‌های تبلیغاتی و نمایشی به خانواده‌ها ارائه شود که برای اصالت خانواده سم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به عبارتی بحث این است که چرا باید برنامه شبکه نمایش خانگی به صداوسیما داده شود؟ چون اساسا حوزه سیاست‌گذاری در فیلمسازی و سریال سازی در اختیار صدا و سیماست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در قانون اساسی کشور به صراحت آمده است که نظارت بر تولید محتوا بر عهده صدا وسیماست و نمی‌توان این وظیفه تصریح شده در قانون اساسی را که متوجه صدا و سیماست متوجه دستگاه دیگر کرد.
راستینه تصریح کرد: در سال‌های اخیر بی توجه‌ای در رابطه با این موضوع شکل گرفته شده است و این مورد باید اصلاح شود و طبق قانون اساسی کشور انجام گیرد.   وی افزود: اصلا نباید مجوز تولید محتوای شبکه خانگی برعهده وزارت ارشاد باشد، زیرا برخلاف قانون اساسی است که این مورد باید اصلاح شود.  
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: بحث‌های فکری و اندیشه‌ای و نظارت بر حوزه محتوایی به خاطر صیانت از تمدن ایرانی و اسلامی است که بر اساس قانون اساسی در حوزه تولید و پخش برعهده صدا و سیماست.
راستینه با اشاره به اینکه بیان می‌کنند که اگر متصدی امر صداوسیما شود مخاطب ریزش خواهد کرد، گفت: این حرف کاملا غلط است، زیرا سریال‌هایی در تلویزیون پخش شده بود که بالاترین حد نصاب بیننده را داشته است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: آن چیزی که مخاطب را جذب می‌کند کیفیت و محتوای غنی فیلم است پس این موردی که بیان می‌کنند نادرست است و این مورد را نباید فراموش کرد که چندگانگی تصمیم گذاری در حوزه فیلم و سریال خود عامل عدم انسجام در حوزه تولید فیلم است که این مورد باید اصلاح شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم راستینه صدا و سیما نمایش خانگی وزارت ارشاد کمیسیون فرهنگی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ روح اله صلبی گفت: تا ۲۵ اردیبهشت امسال، همه مجوز‌های کاغذی باید الکترونیکی شود.

صلبی درباره مهلت دریافت شناسه یکتا گفت: وزارت اقتصاد در اجرای قوانین و مقرراتی که وضع شده، از جمله قانون بهبود محیط کسب و کار در حوزه درگاه ملی مجوز‌ها به دنبال تسهیل این فرآیند است تا در دو حوزه ثبت مجوز جدید و تبدیل شناسه‌های قدیمی که به نوعی شناسه‌های کاغذی بوده، اقدام کند.

وی افزود: در این حوزه نیاز به صرف هیچ هزینه‌ای جهت تبدیل شناسه‌های قدیم به شناسه‌های جدید نیست و فقط زمانی که صاحبان کسب و کار و اصناف بابت این موضوع صرف خواهند نمود شاید بین دو دقیقه یا کمتر از آن می‌باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان ادامه داد: برای تمدید مجوز‌های کسب و کار نیازی به مراجعه حضوری به واحد‌های صادرکننده مجوز نیست، زیرا در همه ساعات شبانه روز می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها نسبت به تمدید یا صدور شناسه یکتا اقدام کنند.

صلبی گفت: افراد برای تمدید یا صدور شناسه یکتا با داشتن اطلاعات کد صنفی، کد پستی و کد ملی خود با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار به سادگی می‌توانند به این کار اقدام نمایند.

وی ادامه داد: صاحبان کسب و کار و اصنافی که اقدام به دریافت شناسه یکتا کنند در آینده جهت دریافت خدمات دولتی اعم از تسهیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی، خدمات حوزه تأمین اجتماعی و بسیاری خدمات دیگر با مشکلی مواجه نخواهند شد.

صلبی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا ۲۵ اردیبهشت امسال است و لذا از همه صاحبان کسب و کار و اصناف خواهشندیم تا نسبت به دریافت شناسه یکتا هر چه سریعتر اقدام نمایند.

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان